Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Zvezda Lavochkin La-5FN 1:48

  1. #1
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard Zvezda Lavochkin La-5FN 1:48

    Beste mensen,

    Weliswaar geen Nederlandse Luchtvaart, maar wel leuk om te delen.
    Een paar jaar geleden kocht ik een bouwpakket van de firma Zvezda, een Lavochkin La-5FN in 1:48. Ik was gevallen voor de looks van het model en de goede verhalen die ik hoorde over de detaillering en pasvorm van Zvezda.

    Vervolgens heeft dat bouwpakket, geheel overeenkomstig mijn stijl, een zestal jaren in de kast, op de kast, onder de stapel, etc, gelegen.

    Recent toch maar aan begonnen. Airbrush aangeschaft, goede kleuren gekocht en aan de gang gegaan.
    Welnu, dit is het resultaat geworden. De foto's zijn niet geweldig, ik heb ze met mijn mobiel gemaakt en nadien wat opgeleukt met effecten, gewoon voor het 'mooie'.

    Naam: IMG_20190204_222615649_HDR.jpg
Bekeken: 465
Grootte: 368,9 KB

    Naam: IMG_20190204_222939982_HDR.jpg
Bekeken: 424
Grootte: 268,4 KB

    Naam: IMG_20190204_222956195_HDR.jpg
Bekeken: 437
Grootte: 317,1 KB

    Enfin, ik was best tevreden over dit bouwproject. Het was mijn eerste airbrush-klusje en hoewel dat spannend was, is het me goed bevallen. Hier en daar heb ik wel wat moeten leren, en er valt dan ook wel een en ander aan te merken aan het model. Al met al ben ik er echter trots op en heeft het model een mooie plaats gekregen. In de kast maar dan anders.

    Groet, Daan

  2. #2

    Standaard

    Mooi gedaan! En waarschijnlijk nog snel ook als je er pas recent aan begonnen bent... Modelbouw was vroeger een grote hobby van de zoons, samen met hun vader...ik heb heel wat voltooide exemplaren voorbij zien komen, hun kamers hingen er vol mee...
    Groetjes, Trudy

  3. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    1/48 is natuurlijk ook een mooi formaat, net als de 1/32 modellen. Deze ziet er goed uit... is natuurlijk ook een mooie kist
    Ik ben vroeger ook begonnen met 1/72tjes, maar dat was misschien ook wel omdat die minder duur waren.
    Heb nog veel gebouwde modellen in dozen/kisten opgestapeld liggen en ook liggen hier in huis nog minimaal een 30 ongebouwde modellen.
    Kom er helaas niet aan toe (of liever gezegd: ik neem de moeite niet meer, want genoeg andere hobbies)

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dank!

    Ja, Bert, die andere hobbies he

    Zou leuk zijn als we wat foto's te zien kregen

  5. #5

    Standaard

    Past misschien wel bij dit topic ? Pas een gedeelte van mijn collectie op Pininterest gezet .

    https://nl.pinterest.com/jhaas95/fokker-collection/

    Met vriendelijke groet,

    John Haas

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •