Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: J.W.Th. Bosch en zijn Mosquito-operaties

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard J.W.Th. Bosch en zijn Mosquito-operaties

    Goedenavond,
    Oud-D.XXI vlieger Bosch slaagde er in om Engeland te bereiken en ging bij 139 sqn Mosquito vliegen. Ik zou graag hier meer over willen weten, zijn er boeken/artikels hierover geschreven, en nog mooier, zijn er foto's van de de Mosquito van Bosch?

  2. #2

    Standaard

    Hallo Edwin,

    Uit de Nieuwsbrief van de St. Vrienden vh MLM, voorloper van de Spinner kan ik je een PDF sturen. Echter deze is te groot om via dit kanaal te versturen.
    Stuur me, als je dat wilt, je email-adres via PB.

    Het schilderij zou de Mosquito van Bosch voor moeten stellen.

    Groet,
    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    Hoi Edwin,
    Ingetikt JWTh Bosch, vlieger en vond op sub pagina 2 "Eenige wakkere jongens : Nederlandse oorlogsvliegers in de Britse luchtstrijd 1940-1945". Hierin onder andere vermeld een interview met
    de door jou gezochte vlieger. (item 7) Verder wordt er een heel lange literatuurlijst vermeld waarin misschien ook onderwerpen staan die voor jou interessant kunnen zijn. Het is een uitgave van de UvA.
    Groetjes, Trudy

  5. #5

    Standaard

    Hoi Edwin, ik vind toevallig net een beetje een rare site over Bodo Sandberg, kennelijk van zijn zoon Job, met iets meer over zijn vlucht uit Nederland met Bosch, voor wat het waard is.

    https://bodosandberg.webs.com/secondattemptengland.htm

    Peter

  6. #6

    Standaard

    Hallo Edwin,

    Ben je nog geïnteresseerd??? zie #2

    Hans

  7. #7

    Standaard

    Hallo Edwin, de National Archives heeft de ORB's van 139 Squadron ook beschikbaar.. http://www.nationalarchives.gov.uk/h...oks-1939-1945/

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik ben nog geinterresseerd Hans maar kan op mijn tablet geen berichten sturen (?) Kom er nog op terug!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •