Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Mening van bezoekers gevraagd

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Mening van bezoekers gevraagd

    Mening van bezoekers van deze site gevraagd.

    Iets in mijn verzameling dat maar bleef liggen en wat ik nu toch wil aanpakken maar waarover ik graag jullie mening wil weten.

    In mijn verzameling heb ik zo'n 150 foto's, waarvan iets meer dan 60 Nederlands militair, dat in zijn geheel zeer waarschijnlijk eigendom van een LVA personeelslid was. Beginnend in 1937 en lopend tot ergens in de bezetting, vermoedelijk niet later dan eind 1942, of nog begin 1943.

    Het geheel past niet in één van de bestaande draadjes omdat het dan eigenlijk opgesplitst zou moeten worden over een stuk of vijf draadjes nl. Schiphol, Luchtvaarttentoonstelling bij "Theehuis Soesterdal", vakantie in Oostenrijk, LVA, de meidagen, wrakken van de meidagen (Nederlands maar ook diverse Duitse Ju-52's), wrakken tijdens de bezetting, Duitse para's... om maar eens wat te noemen.
    Over de foto's van parachutisten die naar beneden komen in de buurt van Moerdijk heeft Jan Wullink in een eerder bericht aangegeven dat die zeer waarschijnlijk later gemaakt zijn tijdens filmopnamen door de Duitsers.
    Van alle foto's zijn er slechts enkele die ik eerder gezien had.


    Nu mijn twijfel!
    Ik zou natuurlijk Nederland militair er uit kunnen nemen en in het LVA-draadje plaatsen en de Duitse Ju-52 wrakken van de meidagen ergens anders onderbrengen.
    De rest zou dan een eigen draadje krijgen.

    HOE DENKEN JULLIE ER OVER? IS DIT EEN OPTIE OF MOET IK HET GEHEEL BIJ ELKAAR LATEN?


    Omdat er voor dit bestand fors betaald is zal ik enige foto's in een lagere resolutie scannen en niet op mijn gebruikelijke breedte van 1100 pixels plaatsen.

    Groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 april 2019 om 13:25

  2. #2
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Ruud,

    Ik ben een groot voorstander voor het bij elkaar laten van de collectie.
    Het doet me altijd pijn als ik op ebay zie hoe foto-albums geplunderd worden.
    Ben zelf erg geïnteresseerd in de mei-dagen foto's van zowel Ned. als van Duitse toestellen.

    Jaap Woortman

  3. #3
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Een eigen draadje voor deze plaatjes lijkt me wel wat.

  4. #4

    Standaard

    Ik ben het met Jaap en Bofors eens, liefts bij elkaar laten in één apart draadje.

  5. #5

    Standaard

    Ik sluit me bij de vorigen aan: het is één collectie dus één nieuw draadje.
    Zo komen ze denk ik ook veel beter tot hun recht dan versnipperd in het forum.

  6. #6
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Een eigen draadje is het mooist.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  7. #7
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Bedankt voor jullie bijdragen.

    Duidelijk. Het wordt één draadje.
    Het zal worden geplaatst onder "Diversen" bij "Algemeen" vanwege de diversiteit, een andere mogelijkheid zie ik niet.
    De naam zal zijn: "Foto's 1937 t/m 1942/3? (van een LVA'er?) die ook nog thuis lagen".

    Mijn twijfel zat vooral in het LVA gedeelte. Het deel van zo'n 60 foto's zou een heel mooie aanvulling op het bestaande draadje zijn geweest,
    maar samen houden geeft natuurlijk ook een mooi tijdsbeeld.

    Ik zal in het Paasweekend een begin maken, telkens een paar foto's tegelijk.

    Groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 april 2019 om 13:23

  8. #8
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •