Pagina 7 van 21 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 17 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 203

Discussie: Foto's 1937 t/m 194? (van een LVA'er?) die ook nog thuis lagen

  1. #61
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik ontving via Frits Gerdessen wat aanvullende informatie;
    De foto's 14, 15, 35 en 36 zijn gemaakt door Koert Schouten

  2. #62
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Edwin.

    Hartelijk dank voor deze info van de heer Gerdessen.
    Bij de intro van dit draadje gaf ik al aan dat ik de initialen K.S. aantrof bij dit bestand. Dat betekent dat dit hele bestand van hem is geweest.
    Tevens ben ik benieuwd naar de levensloop van Koert Schouten, kan iemand helpen?

    Inmiddels heb ik onderstaande gevonden, de foto komt aardig overeen met in ieder geval één der geplaatsten in de intro van dit draadje. Hij had later een zoon met dezelfde naam.

    Naam: 1-4.jpg
Bekeken: 635
Grootte: 34,4 KB

    Vreemd dat een aantal foto's die in mijn bezit zijn, en van Koert Schouten zelf zijn geweest, te zien zijn bij data.collectienederland.nl afkomstig van NIMH. Heeft Schouten meerdere afdrukken voor bekenden laten ontwikkelen?
    Zie: https://data.collectienederland.nl/s...ert%20Schouten

    AANVULLING.
    Tot mijn grote verrassing blijkt dat de heer Gerdessen ook een album heeft van Koert Schouten, dit is te zien bij foto's van het N.I.M.H. (Album Koert Schouten, coll. Gerdessen) die ook hier geplaatst zijn van de Jeugdluchtvaartdag 1939.
    In mijn bestand zijn er een paar foto's dubbel. Eén met een gekartelde rand en één met een rechte rand. Die met de rechte rand lijken me dan van latere datum anders zouden ze in mijn optiek toch ook een gekartelde rand hebben? Wanneer ze aan de beurt zijn zal ik één foto dubbel plaatsen, gekarteld en rechte rand.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 mei 2019 om 10:54

  3. #63
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Foto 40. Tekst bij de foto. Engels Particulier zakenvliegtuig. Amsterdam. (G-ADDG is een Stinson.jpg
Bekeken: 575
Grootte: 101,6 KB

    Foto 40.
    Tekst bij de foto: Engels Particulier zakenvliegtuig. Amsterdam.
    Ik herken dit niet als Schiphol. Iemand een idee?
    G-ADDG is een Stinson SR-5 Reliant, later registratie X8519 (RAF). Manufacturers s/n 9326.

    Groet, Ruud.

  4. #64
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Foto 41. Fokker D.XXIII, 200 dpi, 500 pixels breed.jpeg
Bekeken: 549
Grootte: 237,5 KB

    Foto 41.
    Fokker D.XXIII.

    Groet, Ruud.

  5. #65
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hier nog wat aanvullingen door Frits Gerdessen;
    Foto 1: de Zweedse Ju 52 moet de SE-AER zijn geweest - SE-ABA was een Fokker F.22
    Foto's 10, 11, 13, 14, 15, 16 en 41 zijn allen afkomstig uit het foto-album van Koert Schouten

    Hierna nog een foto - via Frits Gerdessen - van Koert Schouten, bij het wrak van Douglas 8A3N 387. Koert Schouten ging na de meidagen met zijn vader op pad met een camera. In het foto album van Schouten zitten diverse bekende foto's van Fokker wrakken.

    Naam: 387, met Koert Schouten PJA147.jpg
Bekeken: 514
Grootte: 425,6 KB

  6. #66
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Zweedse Ju 52.jpeg
Bekeken: 495
Grootte: 228,6 KB Naam: Koen Schouten.jpg
Bekeken: 519
Grootte: 117,0 KB

    Hallo Edwin en mijnheer Gerdessen.

    Allereerst bedankt voor de aanvulling van de Zweedse Ju 52, de eerste foto van dit draadje. Ik vertrouwde op de tekst SE-ABA die op de achterzijde staat geschreven (zie bovenstaande afbeelding links). Tevens staat er de stempel van de fotowinkel D. van der Steen uit Utrecht. Het blijkt maar weer, vertrouwen is goed, checken is beter.

    Gezien de reacties van de heer Gerdessen die herhaalt dat een aantal door mij geplaatste foto's uit hèt (of een) album van Koert Schouten komen maak ik op dat hij ooit hèt (of een) origineel album heeft bezeten (en verkocht en nu in mijn bezit?) òf dat hij duplicaten had/heeft. Ik kan natuurlijk niet weten wat hij had/heeft en doorgegeven aan het N.I.M.H.

    Ik kan hem mededelen dat de foto's die ik hier in dit draadje plaats allen uit hèt (of een) album van Koert Schouten komen, beginnend in 1937 en eindigend ergens in 1942. Slechts enkelen ontbreken, te zien aan de lege plekken in het album, zoals de hierboven geplaatste van Koert bij een wrak (duplicaat?, rechte randen). De kartelranden, bij de meesten het geval, heb ik bij plaatsing weggelaten. Ik zal bij de paar die rechte randen hebben dit gaan vermelden. Of de foto's met rechte randen van Duitse para's aan het eind van het album (re-enactment aanval Moerdijk voor een Duitse film uit 1941 volgens Jan Wullink) ooit met kartelrand zijn gemaakt is mij niet bekend.

    Uit een paar aanwezige duplicaten blijkt dat hij op enig moment ook voor anderen afdrukken heeft laten maken en die hebben waarschijnlijk allen rechte randen. Bij een paar gelegenheden heeft hij waarschijnlijk de originelen weg gegeven en de duplicaten met de rechte randen behouden, mijn aanname vanwege enige foto's met rechte randen in het album.

    Hierboven ook het bewijs (zie afbeelding rechts) dat ik hèt (of een) origineel album van Koert Schouten in mijn bezit heb nl. een geschreven tekst op de binnenzijde van het album om bij het bekijken daarvan voorzichtig met de foto's om te gaan en zijn initialen.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 18 juli 2023 om 14:34

  7. #67
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Misschien tijd om de titel van deze discussie te veranderen ?

  8. #68
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Foto 42. D-AZIR. Junkers Ju 52 op Schiphol. Foto is opgelicht, was een stuk donkerder.jpg
Bekeken: 450
Grootte: 88,5 KB

    Foto 42. Foto iets lichter gemaakt, was een stuk donkerder.
    D-AZIR "Fritz Erb". Junkers Ju 52/3mge op Schiphol.

    Groet, Ruud.

  9. #69
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    @ Pim Pouw.
    Naamsverandering van dit draadje lijkt me nog wat voorbarig.

    Het is gebleken dat een groot deel van de foto's is gemaakt door Koert Schouten en dat het album van hem was maar wie heeft de militaire foto's op Soesterberg gemaakt waar o.a. Hans de Bruijn op te zien is?
    Dat moet toch iemand zijn die toegang had tot vliegkamp Soesterberg zelf want een miltrailleursnest, bonnententje, de '611' in hangar en oefen-schietkoepel zijn afgebeeld om maar eens wat te noemen.

    Ik weet nog steeds niet of de afgebeelde militair en de burger (Koert Schouten) op de eerste bladzijde één en dezelfde persoon zijn.
    Ik houd me aanbevolen voor aanvullende gegevens over de levensloop van Koert Schouten. Had hij de leeftijd om in de jaren dertig(?) bij de LVA te zijn?

    Naam: Foto. foto militair, eigenaar van de foto's?. 200 dpi.jpeg
Bekeken: 440
Grootte: 111,0 KB

    Wie is de persoon in militair uniform, afgebeeld op bladzijde 1? Koert of een ander (familielid?) en misschien wel maker van de militaire foto's?

    Groet, Ruud.

    Laatst gewijzigd door Mathieu; 18 juli 2023 om 14:36

  10. #70
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: Foto 43. Tekst bij de foto. Achterzijde Stationsgebouw. Schiphol. Amsterdam.jpg
Bekeken: 473
Grootte: 111,9 KB

    Foto 43. Camera's zaten meestal in een soort lederen bescherming en soms zat een deel van de klep voor de lens zoals hier het geval lijkt te zijn.
    Tekst bij de foto: Achterzijde Stationsgebouw. Schiphol. Amsterdam.

    Groet, ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 29 mei 2019 om 11:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •