Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 205

Discussie: Foto's 1937 t/m 194? (van een LVA'er?) die ook nog thuis lagen

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #19
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo allemaal.

    We naderen het einde van Koerts album. Ik geloof dat ik behoudens een serie over Duitse parachutisten bij Moerdijk alle foto's heb gehad.

    In het boek "Junkers Ju-52 in de Blitzkrieg" van J.H. Schuurman en W.J. Kaak heb ik onderstaande nog kunnen vinden.
    Koerts foto 86: Schuurman/Kaak op blz 93: Kitswoning in de buurtschap Sion, 1Z+CU. Koerts foto's 88 en 89 zijn van hetzelfde toestel.
    Koerts foto's 92 en 93: Schuurman/Kaak op blz 93: Twee Ju-52's kwamen neer bij de Kitswoning in het buurtschap Sion, westelijk van Delft, 10 mei 1940.
    Koerts foto 94: Schuurman/Kaak op blz 94: Twee Ju-52's kwamen neer bij de Kitswoning in het buurtschap Sion, westelijk van Delft, 10 mei 1940. 1Z+AM.
    Gezien de tekst en de foto's in het boek van Schuurman/Kaak van de twee bij de Kitswoning neergekomen Junkers is de ene de 1Z+CU (met o.a. de totaal vernielde neussectie) en de andere (die in de lage kassen eindigde) de 1Z+AM.

    Koerts foto 95: Scheveningen lijkt niet juist. In het boek lijkt een foto op blz. 83 erg op dit wrak en daar wordt gegeven "strand Katwijk-Wassenaar".

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 18 juli 2023 om 13:49

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •