Pagina 18 van 21 EersteEerste ... 8 16 17 18 19 20 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 203

Discussie: Foto's 1937 t/m 194? (van een LVA'er?) die ook nog thuis lagen

  1. #171

    Standaard

    Ik denk een B-17G vanwege de gunports aan de zijkant van de neus. Als eerste woord op de neus lijkt er te staan: "With".

  2. #172

    Standaard

    Heeft de F ook. De G heeft nog een geschutskoepel onder de neus, helaas is dat niet goed te zien hier door de mensen die ervoor staan.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #173

    Standaard

    Het kan zowel een F als een G zijn op basis van wat er op de foto te zien is:

    Naam: Neus B-17F.jpg
Bekeken: 533
Grootte: 91,3 KB Naam: Neus B-17G.jpg
Bekeken: 514
Grootte: 33,2 KB

    Helaas is niet te zien of er een geschutskoepel onder de neus zit.
    Die gunpoorts aan de zijkant zitten re op eerdere versies niet op, bv. bij de Memphis Belle.

    Groet,
    Rik

  4. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht

    Foto 119 links en 119a rechts. Van deze crash volgen nog drie foto's. Alle vier hebben kartelranden.
    Foto 119. Tekststrip: Engelse bommenwerper. Linker landingswiel met achtereinde romp op achtergrond.
    Foto 119a. Tekst op de achterzijde: Linker voorwiel van een neergeschoten Engelse zware bommenwerper in de nacht van Maandag op Dinsdag (17-18 Juni) boven Culemborg. Oorlog 1940. 2 pers. gedood.
    Door deze tekst kwam ik uit bij een toestel met de registratie N 1463 en de roepletters L-GE, een Britse Whitley V bommenwerper van 58 Squadron die in de nacht van 17-18 juni bij Culemborg neerkwam.


    De twee dode bemanningsleden:
    562682. Flight Sergeant G.J. FORD. Pilot RAF. 18th june 1940. Age 28
    580580. Sergeant E. JONES-ROBERTS. Observer RAF. 18th June 1940. Age 23


    Groet, Ruud.
    Goede avond Ruud,

    Wat een ontzettend bijzondere foto's van de Whitley crash in Culemborg.
    Toeval wil dat ik, samen met een aantal anderen, bezig ben met het organiseren van de herdenking van deze crash in Mei.
    We zijn inmiddels in contact met bijna alle nabestaanden die ook komen en zouden graag deze foto's willen gebruiken voor materiaal (boekje) dat we willen drukken. Ik heb al een mail gestuurd maar ben er niet zeker van of die is aangekomen, vandaar deze reactie op het forum.
    Ik kom graag met u in contact over deze foto's. Mocht dit bericht ongewenst zijn of in tegenstrijd met de forum-regels dan kan het uiteraard verwijderd worden.

    Ik kijk uit naar uw reactie.
    Vriendelijke groet,
    Christiaan

  5. #175
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Christiaan.

    Dat is toevallig. Vanochtend heb ik weer eens gekeken bij een oud emailadres (van zonnet), doe ik zo 1x per week, waar ik af en toe nog wel eens mail op ontvang maar niet meer kan verzenden.
    Daar las ik je bericht maar had nog geen tijd om er op te reageren. Ik zal dat doen via één van mijn nieuwe emailadressen.
    Ik ben wel geneigd om mee te werken.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 maart 2020 om 22:47

  6. #176

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Kan iemand zeggen of het een F of G uitvoering is?

    Wat mij betrefd een B17F en wellicht is deze beland in een zerlegebetrieb of Rechlin???? Over to you Peter??
    Gr Ad

  7. #177

    Standaard

    Goede avond Ruud,

    Fijn te horen! Ik zie het graag tegemoet.
    Vriendelijke groet,
    Christiaan

  8. #178
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: Foto 138. 1943-05:20. 20 Mei 1943. Kartelrand. 800 hoog.jpg
Bekeken: 423
Grootte: 44,2 KB Naam: Foto 139. 1943:05-20. 20 Mei 1943. 11 toestellen. Kartelrand. ?breed.jpg
Bekeken: 427
Grootte: 61,0 KB

    Foto's 138 en 139. Kartelranden. Vanwege het motief moet ik deze wel groter plaatsen anders blijft er weinig van de luchtsporen over.
    Foto 138. Tekst: 20 Mei 1943.
    Foto 139. Tekst: 20 Mei 1943. 11 toestellen. Op deze foto 139 zijn tussen de bomen op de achtergrond pijpen te zien van, volgens mij, een energiecentrale. Omdat in het album van Koert Utrecht en omgeving regelmatig worden genoemd vraag ik me af of dit de oude PUEM-pijpen (nu Centrale Lage Weide) zijn (ik ken geen andere centrales in Utrecht maar die zouden er kunnen zijn). Zo ja, dan zouden de huizen in Zuilen staan.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 18 juli 2023 om 14:48

  9. #179
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Dat is weer een leuke puzzel, speciaal voor Utrechters Ruud.

    Naam: PEGUS centrales.jpg
Bekeken: 422
Grootte: 384,7 KB

    Mijn inschatting is dat de foto vanaf wijk Elinkwijk is genomen. De kenmerkende 3 schoorstenen, die vanaf 1942 de PEGUS Centrale Merwedekanaal sierden, heb ik rood ingetekend.
    Hier: PEGUS centrales vind je alle gegevens.

    Adri
    Laatst gewijzigd door Breeze; 15 maart 2020 om 17:31

  10. #180
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hi Adri.

    Ik ging uit van een andere centrale, die kende ik als PUEM en nu Centrale Lage Weide heet. Ook op jouw kaartje te zien.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 maart 2020 om 17:38

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •