Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Hulp gezocht.

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Hulp gezocht.

    Is er iemand onder de bezoekers die ervaring heeft met één der hieronder genoemde opzicht-/doorzicht flatbedscanners en mij zijn/haar oordeel erover wil laten weten.
    Ook indien iemand ervaring heeft met een opzicht-/doorzicht flatbedscanner van een ander merk ben ik geïnteresseerd in hun oordeel. Moet wel een kwaliteitsapparaat zijn.

    Epson Perfection V550 Photo
    of
    Epson Perfection V800 Photo.

    Bij voorbaat dank,
    Ruud van Ommeren.
    19ruvo43@gmail.com
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 mei 2019 om 15:19

  2. #2

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Ik heb een V700 en daar ben ik zeer tevreden over. De volgende zou een V800 worden, daar de 700 niet meer in productie is.

    Groet,
    Hans

  3. #3

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Hans.

    Ik had vroeger een scanner waarbij de software de mogelijkheid gaf om vóór het scannen uit meerdere filters te kiezen.
    Dat was heel handig omdat je bij drukwerk dan een "descreen"filter kon activeren en dus het raster na het scannen was verdwenen.
    Dan hoefde je niet nogmaals in bijvoorbeeld Photoshop een bewerking uit te voeren om dat raster kwijt te raken.
    Bestaat die software mogelijkheid ook bij de V700? Als dat zo is dan zou het misschien ook bij de V800 het geval kunnen zijn.

    Ik ben hevig teleurgesteld in Coolblue. Die hebben een winkel in Amsterdam en ik ging gisteren ter oriëntatie daar naartoe om de twee door mij genoemde scanners te bekijken.
    Op het net kon je die bestellen en "Morgen in huis".
    Geen enkele flatbedscanner in de winkel en degene die me hielp ging bij hun voorraad kijken maar bij hun magazijn geen enkele scanner op voorraad.
    Dus wordt een bestelling volgens mij rechtstreeks door een importeur of zo geleverd.
    Dan ga ik daar dus geen informatie inwinnen als ze die al kunnen geven en heb behoorlijk gefrustreerd de winkel weer verlaten.

    Tot zover bedankt.
    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 mei 2019 om 00:04

  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Stef.

    Die had ik ook bekeken maar de twee door mij genoemde scanners kwamen beter uit de vergelijkingen.
    Ik zoek mensen die hun ervaringen kwijt willen. Jouw verwijzing is weer de standaard technische opsomming.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 mei 2019 om 15:15

  6. #6

    Standaard

    Ook ik heb net als Hans een Epson Perfection 700 ik vind het een perfecte scanner enorm veel mogelijkheden opzicht-doorzicht, ingeraamd niet ingeraamd 35 mm, 4 x 4, 6 x 6, 8 x 8
    heb zelfs in de vloeistof scans gemaakt.
    Daar ik vroeger voor mijn werk veel met scannen te maken gehad heb vond ik dit een zeer acceptabele scanner ook gezien de ervaring.

    Groet
    Joop

  7. #7
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Hans en Joop.

    Een belangrijke vraag is tot nu toe niet beantwoord, zie hieronder:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Ik had vroeger een scanner waarbij de software de mogelijkheid gaf om vóór het scannen uit meerdere filters te kiezen.
    Dat was heel handig omdat je bij drukwerk dan een "descreen"filter kon activeren en dus het raster na het scannen was verdwenen.
    Dan hoefde je niet nogmaals in bijvoorbeeld Photoshop een bewerking uit te voeren om dat raster kwijt te raken.
    Bestaat die software mogelijkheid ook bij de V700? Als dat zo is dan zou het misschien ook bij de V800 het geval kunnen zijn.
    Tot zover bedankt voor jullie reacties.

    Groet, Ruud.

  8. #8

    Standaard

    Hallo Ruud,

    in de software bij de scanner kun je verscherpen, ontrasteren (verschillende instellingen), kleurherstel, tegenlichtcorrectie, stof verwijderen.
    Dit zijn de standaard tools binnen de software van Epson scan.
    Denk dat je hier voor normaal gebruik puur en alleen voor het internet meer als genoeg aan hebt.
    Eventuele verdere bewerkingen zou je kunnen doen in Photoshop.

    Moet zeggen heb professioneel gewerkt met LinoColor en later NewColor en dit was van Heidelberg/Screen wat destijds het beste was wat er verkrijgbaar was onder de 200.000 gulden en dit qua instellingen en performance er erg veel op.
    Vandaar dat ik de keuze op deze scanner heb laten vallen.

    Van de opvolger weet ik niet zoveel daar het voor mij op dit ogenblik niet speelt.
    Ik kwam voor dat ik deze kocht van een Nikon Coolscan af wat alleen maar 35 mm kon verwerken maar de mogelijkheden van deze scanner zijn veel uitgebreider.

    Mocht je het een keer willen zien dat kan altijd.

    Hoop dat je nu de info hebt die je bedoeld.

    Grt, Joop

  9. #9
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Hans en Joop.

    Nog bedankt voor jullie commentaar.

    De keuze viel uiteindelijk op de Epson Perfection V800 Photo maar het heeft me na ontvangst van het apparaat een paar dagen heel wat emotie gekost.

    Na installatie zaterdag proberen te gebruiken. Dat mislukte. De geleverde software was niet up-to-date voor mijn Mac-mini.
    Apple ondersteunt sinds kort software in 32-bits niet meer en accepteert alleen nog 64-bits. De geleverde software was dus 32-bits.
    Op het net gezocht naar upgrade van de software en kreeg de mededeling dat die er niet was voor mijn V800 Photo en de geleverde volledig bij de tijd was.


    P A N I E K, een nieuwe machine en niet bruikbaar. Kalmeringspillen! Mijn hele schema van voorgenomen activiteiten door elkaar voor het weekend.

    Zondag naar de Apple Store hier in Amsterdam geweest, veertien dagen later beschikbaar voor me of twee uur wachten op dat ene gaatje dat er nog was die dag. Dus rondgelummeld in het centrum van Amsterdam op deze tropische dag en hartstikke vol toeristen.
    Daarna om 14.00 uur bij de deskundige van de Apple Store op gesprek. Na veel zoekwerk kon hij me ook niet helpen. Wel zag hij dat er een upgrade was van 64-bits software voor Windows.
    Daar ben je dan lekker mee als Mac-gebruiker. Dus ook daar weer teleurstelling. Nog steeds P A N I E K.


    Vandaag dus vroeg de Epson klantenservice gebeld. Na een tijdje zoeken vond die toch een link voor Apple 64-bits upgrade.
    Uiterst merkwaardig dat een bedrijf dat wereldwijd actief is de Mac-versie niet op het internet had staan. Of het moet toevallig vandaag online zijn gegaan maar dat heb ik niet gecontroleerd.
    Er is veel van me afgevallen want ik zag het al voor me, alles weer inpakken en het terugsturen naar de leverancier van een niet bruikbaar apparaat.

    De emotie zakt al enigszins maar ik heb besloten toch maar weer een paar scans op de all-in-one te maken en op mijn gemak de handleidingen van Epson (online) en SilverFast (gedrukt boekje) te gaan bekijken. Het loopt tenslotte nu de deur niet meer uit. Afwachten of SilverFast ook nog een upgrade nodig heeft.
    Nu even wat tijd voor mezelf nemen.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 3 juni 2019 om 16:43

  10. #10

    Standaard

    Neem een borrel (of twee) tegen de stress en geniet daarna van je nieuwe printer!

    Veel succes!

    Hans

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •