Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Hulp gezocht.

  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Scanner Hans!

    Groet, Ruud.

  2. #12

    Standaard

    En Ruud zijn alweer een paar dagen verder nog progressie gemaakt?

    Met een vriendelijke groet,

    Joop

  3. #13
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Joop.

    Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad maar ik ben nu helemaal bij met de (dubbele) software. Eigenlijk zijn het drie software mogelijkheden omdat ook een Twain driver nog gebruikt kan worden. En dat allemaal voor één apparaat.

    Bij mijn bezoek aan de Apple Store zondag had ik geen succes, ook zij konden geen 64-bits upgrade van de V800 Photo op het net vinden, wel die voor Windows maar geen Mac-versie.
    Op maandag Epson klantenservice gebeld en daar succes v.w.b. de software van Epson zelf, nl. Epson Scan. Dinsdag zelf nog de SilverFast 64-bits uitvoering op het net gevonden, dat was een makkie.

    Van de gekke dat Epson alleen de Windows 64-bits versie op het net had geplaatst en niet die van de Mac.
    De klantenservice van Epson moest zelf flink zoeken en stuurde me via de mail twee links.
    Eén ervan bleek die voor Windows te zijn maar de tweede was raak, die voor de Mac.
    Vreemd dat de V800 Photo geleverd wordt met twee verschillende software programma's voor het apparaat. Eén van Epson zelf, de Epson Scan en nog één en wel SilverFast.

    Op het moment gebruik ik om scans te maken alleen de Epson Scan software en moet ik SilverFast nog bestuderen. Er zit voor die software een apart gedrukt boekje bij het apparaat. Ik heb afwisselend bij de Engelse en Duitse versie van de handleiding wat gelezen. Een Nederlandse versie ontbreekt, toch eens gaan zoeken of er een bestaat.
    Dit programma is behoorlijk uitgebreid en ik zal tijd moeten vrijmaken om wat meer te weten te komen.

    Vanwege SilverFast heb ik nog eens in oud lesmateriaal gekeken van de cursus Kleurenleer van het Grafisch Lyceum. Dat ik dat allemaal onder de knie had toen ik nog werkte is me een raadsel want ik snap er nu geen bal meer van. Totaal uit mijn geheugen verdwenen, niet bijgehouden net als Quark XPress, Illustrator, Photoshop etc. waar ik toentertijd dagelijks mee werkte.
    Als ik nu lees over additief, subtractief, densitometrie en rasters dan duizelt het me en voel ik me nog ouder dan mijn werkelijke leeftijd.
    Maar ja, ik ben al weer in mijn 11e AOW jaar en heb die materie niet bijgehouden, de programma's zijn ook veel uitgebreider geworden in die tijd. Het beste gaat me nu nog Quark XPress af, van Photoshop gebruik ik bijna uitsluitend nog het stempeltje.

    Maar goed, ik zal me in de loop der tijd wel eens in de geleverde (dubbele) software bij de V800 Photo verdiepen hoewel ik nu al tijd te kort kom. Dat klinkt vreemd van een gepensioneerde maar ik leef in Amsterdam en ik slenter graag door deze stad met af en toe een museumbezoek en als ik zoals vandaag een tijdje in het centrum/oud-zuid verkeer vanuit mijn woning in zuidoost (2x metro waaronder de noord-zuid lijn) dan ben je zo een groot deel van de dag kwijt en dan komen andere hobby's tekort. En dan heb ik het nog niet eens over het aantal dia's die ik nog wil digitaliseren en een rol hebben gespeeld bij de aanschaf van deze nieuwe opzicht-/doorzicht scanner.

    Bedankt voor de belangstelling Joop.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud van Ommeren.

    P.S. Verwonder je niet over de lengte van dit antwoord, ik gebruik al vanaf mijn 20ste levensjaar 10-vingers blind typen. Voor mij een makkie dus en kost me niet veel tijd. Correctie ervan neemt meer tijd dan het typen zelf.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 7 juni 2019 om 22:19

  4. #14
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    ik ben nu helemaal bij met de (dubbele) software.
    bij of blij?
    Ruud mijn ervaring is dat als je software meer dan een half jaar niet gebruikt, je er helemaal uit bent. Maar ik ben ook al 13 jaar met de SUM/VUT/pensioen .
    Ooit was ik binnen mijn bedrijf dé deskundige op het gebied van EEM (eindige elementen methode) een rekenprogramma om grote (staal)constructies te analyseren, zoals offshorekranen. Maar toen ik 20 jaar later dacht, kom laat ik nog eens een simpele berekening maken, was dat eigenlijk volslagen onmogelijk. Zo was alles veranderd met pre- en postprocessoren, enz.
    Maar we houden de moed er wel in hoor.

    Adri

  5. #15

    Standaard

    Hallo Ruud,

    leuk dat je uit dezelfde hoek komt qua werk als ondergetekende. Al hoewel ik zelf niet dagelijks meer achter de knopen zit is mij er wel het e.e.a. van bijgebleven.
    Bij vragen niet twijfelen maar stuur een mailtje o.i.d. en ik ga een poging doen om je te helpen.

    Succes.

    Met een vriendelijke groet,

    Joop

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •