Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Kan iemand dit identificeren?

  1. #1

    Standaard Kan iemand dit identificeren?

    Goedemorgen, snuffelend op e-bay kwam ik op https://www.ebay.de/itm/V154-Luftgau...cAAOSwXC1c4-Mm deze foto's tegen, volgens de verkoper een Nederlands toestel. Ik kan er geen bekend iets - afgezien van de gruwelijk foto van een arm - in herkennen.

    Naam: s-l1600.jpg
Bekeken: 680
Grootte: 276,8 KB

    Of is dit de zoveelste verkoop truc; ik zet er Holland bij en dan is het zo verkocht voor een aardige prijs? Op https://www.ebay.de/b/Luftwaffe/15504/bn_55204944# staan overigens ook foto's die genomen zouden zijn in Nederland.
    Laatst gewijzigd door henkypenky; 26 mei 2019 om 12:41 Reden: aanvulling

  2. #2
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Opmerkelijk... Moet in ieder geval een grote klap zijn geweest. En ik denk een groot toestel. Vervelend dat we geen motoren zien.

    Wellicht biedt het kanon uitkomst?

  3. #3

    Standaard

    Flink kaliber ja, dat sluit een Nederlands toestel al uit, toch, als het geen Fokker T.5-neuskanon is.

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Flink kaliber ja, dat sluit een Nederlands toestel al uit, toch, als het geen Fokker T.5-neuskanon is.
    Het is een .303 Browning, met vlamdemper - Ik vermoed dat we op de foto rechtsboven een stermotor zien liggen. Het moet een enorme klap zijn geweest, een vlakke crash waarbij het toestel uit elkaar gespat is.
    Ik denk dat het een Blenheim wrak is.

  5. #5

    Standaard

    Geen groot kaliber dan, dank Edwin.

  6. #6

    Standaard

    Inderdazad, Britse bommenwerper.Boven de .303 Browning zie ik een zijdeel van een Fraser Nash staartkoepel, zou een FN4 kunnen zijn.
    Ik denk Short Stirling.
    Cees

  7. #7

    Standaard

    Ok, knap Cees, dat je de onderdelen van de staartkoepel herkent; ik had stiekem gehoopt op een van de gecrashte T-V's van de meidagen. Nog even geduld hebben dus.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •