Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: NIMH-foto's vrij

  1. #1

    Standaard NIMH-foto's vrij

    Wisten jullie dit?

    Met ingang van 25 juli 2018 is de online beeldcollectie van het Nederlands Instituut voor Militaire Historie (NIMH) vrij beschikbaar. Dit betekent dat er voor het downloaden en het gebruik van deze beelden niet meer betaald hoeft te worden. U kunt foto's downloaden door te klikken op de tekst 'download', links onder de foto in de detailpresentatie van elke afzonderlijke foto in de beeldbank.
    Het aanvragen van een MPEG4-bestand van films is eveneens kosteloos mogelijk. U kunt hiervoor een verzoek richten aannimh@mindef.nl met vermelding van het nummer en de titel van de desbetreffende film. U ontvangt het bestand dan zo snel mogelijk per webtransfer.
    Een deel van de foto's is nog niet in hoge resolutie beschikbaar. Het NIMH streeft ernaar de gehele beeldcollectie in hoge resolutie digitaal aan te bieden, maar gelet op de grote omvang kan dit nog jaren duren.
    Aan het gebruik van beeldmateriaal van het NIMH zijn voorwaarden verbonden. Alle voorwaarden vindt u op de pagina gebruiksvoorwaarden.

    Volgens mij waren de (luchtvaart)foto's tot kort geleden niet vrij op te vragen, ondanks de boven gegeven datum, maar nu is dat inderdaad wel het geval!

    Peter


  2. #2
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Peter,

    Dit was mij in elk geval bekend.
    En ter aanvulling dit geld ook voor de foto's op de beeldbank van het NIOD.

    Jaap

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaap Woortman Bekijk bericht
    Peter,

    Dit was mij in elk geval bekend.
    En ter aanvulling dit geld ook voor de foto's op de beeldbank van het NIOD.

    Jaap
    Hallo Jaap,

    Maar toch niet al een jaar? In elk geval zijn de hi-res beelden nog niet zo lang daadwerkelijk beschikbaar toch.
    Bij het NIOD zie ik nog steeds watermerken op de foto's.

    Maar goed, mooie ontwikkeling.

  4. Standaard

    Nu ook hopen dat Nationaal Millitair museum zijn foto´s ook vrijgeeft.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KriskrasKapitein Bekijk bericht
    Nu ook hopen dat Nationaal Millitair museum zijn foto´s ook vrijgeeft.
    Dat is een commerciële instelling!!!

    Hans

  6. #6

    Standaard

    Nu ook hopen dat Nationaal Millitair museum zijn foto´s ook vrijgeeft.
    Hebben ze die dan? Het oude MLM had wel iets, als ik me goed herinnner, maar dat zou het NIMH ook allemaal moeten hebben, lijkt me.

    Commercieel... ze vallen onder de Koninklijke Stichting Defensiemusea (KSD).

  7. #7
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Commercieel... ze vallen onder de Koninklijke Stichting Defensiemusea (KSD).
    Wij "Vroege Vogels" zijn ook een stichting maar bij ons valt ook niks gratis te halen....

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Hebben ze die dan? Het oude MLM had wel iets, als ik me goed herinnner, maar dat zou het NIMH ook allemaal moeten hebben, lijkt me.

    Commercieel... ze vallen onder de Koninklijke Stichting Defensiemusea (KSD).
    Het MLM had een beperkte collectie, waar je overigens zonder kosten gebruik van kon maken, hoe dat zit met het NIMH weet ik niet. Ze hebben een heel klein leeszaaltje maar bij de gemiddelde boeken ramsj heb je betere bronnen. Weet niet of er daar uberhaupt nog een fotocollectie is.

  9. #9

    Standaard

    Vroeger (jaren 80-90 vdve) kon je bij de KLM op SPL-Oost ook foto's bestellen uit hun archief. Mooie foto's van hun vliegtuigen waren dat. Ik heb er destijds nogal wat besteld, vooral de propliners uit de jaren 60. Bestaat dat nog?

  10. #10

    Standaard

    Hallo Jaap,

    Bedoelde je dat je de foto's kon bekijken? Downloaden in hoge resolutie lukt niet bij het NIOD in elk geval. Je kan hooguit een redelijk screenshot maken, maar ik lees bij het NIOD niet dat de foto's zijn vrijgegeven.

    Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •