Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Adressen voor onderdelen in Nederland

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1

    Standaard Adressen voor onderdelen in Nederland

    Goedemorgen uw allen,
    Een vraag:
    Ik was sinds enige tijd bezig met een Spitfire instrumentenpaneel. Nu het bijna klaar is kwam ik er na een vakantie in Lincolnshire achter dat ik toch meer affiniteit heb
    met de viermotorige toestellen van RAF Bomber Command. Halifax cockpit gezien in East Kirkby, prachtig, mijn Hampden cockpit is bijna klaar een een Spitfire
    past daar eigenlijk niet bij. Dus begonnen aan een Manchester en als dat niet lukt een Lancaster paneel.

    Nu Rob Venema is gestopt is een belangrijke leverancier van instrumenten etc. weggevallen. Ebay is er natuurljk maar weet iemand of er in Nederland nog
    mensen zijn die in onderdelen handelen?

    Mvg
    Cees

  2. #2

    Standaard

    Ik loop een beetje achter met het forum.

    Zie bovenstaand bericht van vorig jaar. Zijn er helemaal geen adressen meer in Nederlands voor onderdelen?
    Wordt er helemaal niets meer gedaan in Nederland (behalve de bekende projecten zoals op dit forum reeds bericht)?
    Was laatst nog in het Transportmuseum en ze doen leuk werk daar met het opknappen o.a. van de DC-2, North American Trainer, Norseman etc.

    We moeten niet alleen papier blijven verzamelen maar ook tastbare dingen, toch?

    Groeten,
    Cees

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Cees.

    Er zijn in Nederland wel degelijk een aantal militaria handelaren. Dat zag ik in een tv-programma genaamd "Combat Dealers", de laatste tijd om 15.30 uur op Discovery.
    Hoofdpersoon is een Engelsman die Europa doorreist om militaria te kopen.
    Enige malen was hij in ook Nederland en er waren ook wat vliegtuigonderdelen te koop bij die handelaren.
    Een markt in dat programma was Militracs, vnl. Duitse voertuigen maar bij de stalletjes was ook ander materiaal te vinden.

    Voor het overige:
    militaria beurzen 2020

    Groet Ruud en blijf gezond.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •