Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 40

Discussie: Onbekend vliegveld, hulp gevraagd.

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard Onbekend vliegveld, hulp gevraagd.

    Naam: onbekend vliegveld kopie 3.jpg
Bekeken: 1448
Grootte: 66,5 KB

    Gisteravond had ik het genoegen uitgenodigd te zijn bij een lid van dit forum, helaas al een aantal jaren niet meer actief, om zijn verzameling te bekijken.
    Wel, het water liep bij wijze van spreken uit mijn mond. Ik dacht alleen foto's te gaan zien maar dat was slechts een onderdeel van de verzameling.
    Het was niet in één avond te doen en dus gaan we volgende week weer verder, ik verheug me er nu al op.

    Bij de foto's was er één die wij beiden niet konden thuisbrengen (zie hierboven). Hij is zo'n 40x21,6 cm groot. Ik heb hem vandaag gedigitaliseerd.
    Volgens mij ligt het veld naast een waterweg, rechts van het huis links op de foto zie ik een dijk. Ook denk ik daar de stuurhut van een binnenvaartschip te zien en daar wordt een vrachtwagen gevuld met waarschijnlijk zand (zie uitsnede hieronder). Aan de rechterzijde van de foto staat zo'n zelfde vulinstallatie. Of dat iets met bouwactiviteit op het vliegveld te maken heeft weet ik niet.
    Op het veld zijn, volgens mij, elf D.XVII's te zien. Ook staan er militairen aangetreden en staan er voertuigen en toestellen netjes opgesteld. Hopelijk weet iemand de locatie.
    De foto heb ik aan zowel boven- als onderzijde gecropt, hij werd anders te zwaar voor plaatsing.

    Naam: uitsnede onbekend vliegveld.jpg
Bekeken: 1109
Grootte: 423,2 KB

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 23 augustus 2019 om 00:01

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •