Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Peter Baeten overleden

  1. #1

    Standaard Peter Baeten overleden

    Heel verdrietig moet ik jullie mededelen dat Peter Baeten op 20 augustus j.l. is overleden.
    Hij was opgenomen, de dag ervoor, in het Alrijne ziekenhuis te Leiden. Hij is overleden als gevolg complicaties met zijn COPD.
    Het was zijn uitdrukkelijke wens om in besloten kring gecremeerd te worden, wat afgelopen zaterdag heeft plaatsgevonden te Rhijnhof in Leiden.

    Het adres van Greet en Pierre is EA Borgerstraat 73, 2225AN te Katwijk.
    Verder zal zijn emailadres voorlopig nog beschikbaar zijn voor inkomende post.
    Ik ben voor andere zaken hun contactpersoon: prudentstaal@hotmail.com
    Naam: PETER BAETEN + DC2.jpg
Bekeken: 772
Grootte: 500,3 KB
    Ik ken Peter al vanaf 1984 toen ik op het Marinevliegkamp Valkenburg was gestationeerd. Hij was met zijn gezin juist teruggekeerd uit Curaçao. Ik was geplaatst bij Vliegtuigsquadron 321 en hij bij hangaar 4, als magazijnbeheerder bij de gronddienst. Ik had permissie om op het vliegkamp foto’s te maken en Peter zat in de redactie “Blokken weg? Starten maar”. Dan raak je aan de praat en dan liggen de interesse heel dicht bij elkaar en vanaf dat moment ontstond een zeer langdurige vriendschap. Deze werd weliswaar fysiek met regelmaat onderbroken door dat Peter geplaatst werd op Harer Majesteit’s schepen. Ik bleef voornamelijk op Valkenburg en Soesterberg. Onder andere was hij daar betrokken bij de 1e Golfoorlog. Later werd Peter geplaatst bij het hoofdkwartier te Napels.
    We hebben elkaar ontmoet op Sicilië toen hij voor iets naar Catania moest zijn. Ook hebben we samen verschillende projecten ondernomen. Bij de organisatie van het 50 jarige bestaan van 320 en 321. Met het Aviodome een aantal Agusta Bells opgehaald in Zweden en ook betrokken geweest met die van Ruud Heinen. Het luchtwaardig maken van de “Connie” hebben we samen ons steentje bijgedragen. Ook was hij bij het team om de Fokker F-VII te bergen in Venezuela. Maar de echte grote liefde van Peter was de DC-2 de “Uiver”. Al vanaf de eerste aankomst had hij daaraan zijn hart verpand. Een van die hoogtepunten was de Bank-Giro Loterijtoer. Met een aantal historische vliegtuigen door heel Nederland en zeer spectaculair. Een bijzondere ervaring. Vol overtuiging heeft hij zich ook ingezet voor ons lijfblad Verenigde Vleugels. Al vanaf 1998 als redacteur en snel daarna als eindredacteur. Dit heeft hij altijd met volle overtuiging gedaan en hij werd geroemd door zijn ontzettend grote kennis van vliegtuigen die her en der in Nederland zo maar stonden, vaak ook wrakken. Door zijn grote kennis van de Nederlandse taal werd hij vaak gevraagd om artikelen en publicaties te controleren en te redigeren.
    PST

  2. #2

    Standaard

    Triest verhaal Prudent maar hij heeft een mooi leven gehad denk ik. Ook jij veel sterkte met het verlies van een goede vriend.
    Pieter van Wijngaarden

  3. #3

    Standaard

    Inderdaad, triest verhaal, veel sterke toegewenst voor de familie en alle vrienden.

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •