Hallo Allemaal

Eerst dank voor het aanmaken van mijn account.
Ik ben nieuw hier en heb een vraag over het tijdschrift AVIA en aanverwanten.
Hoop dat ik hem in het juiste forum deel heb geplaatst anders zie ik wel als hij verplaatst wordt.

Al jaren ben ik enthousiast luchtvaart fan, heb diverse tijdschriften verzameld de afgelopen 35 jaar, maar in 2010 gestopt met Pilot & Vliegtuig enerzijds de prijs en de artikelen sloten niet meer aan bij mijn interesse te veel sportvliegtuig artikelen.

Nu ben ik sinds dit jaar begonnen om wat aanvullingen bij elkaar te krijgen van oudere tijdschriften.

Compleet heb ik
Luchtvaartwereld > Luchtvaart(1e uitvoering) > Pilot en Vliegtuig tot 2010-1
Luchtvaartwereld 2e
Vliegtuigparade mis nummers 1986 4/5/6 als die er zijn geweest kan ik niet terug vinden.
Verenigde Vleugels niet compleet mis 11 nummers tot 2011.

Maar nu gaat het om de oude tijdschriften die ik nu aan het verzamelen ben,
Vliegwereld is zover ik terug kan vinden opgericht in 1935 en in 1952 samen gegaan met AVIA
Vliegwereld is vanaf 1943-15 tot einde compleet.

Daarna werd het AVIA Vliegwereld/ AVIA en die heb ik helemaal compleet tot het 1984, als ik het goed heb is dat samen gegaan met Luchtvaart.

Maar het lukt me niet om info te vinden over AVIA wat opgericht is in 1911 en wat volgens mijn info later AVIA Hobby ging heten.

Nu kreeg ik vandaag AVIA jaargang 1945 tot en met 1948 binnen maar dat was jaargang 5 en nu na de oorlog als volwaardig tijdschrift voor leden en niet langer een jeugdblad, staat als inleiding in de tekst.
Maar zoals ik het begrepen had zou dat eigenlijk jaargang 30 moeten zijn.

Wie weet er meer en kan mij helpen, ik wil niet ten kosten van alles het helemaal compleet krijgen maar wil wel graag weten hoe het zit met AVIA en het zou natuurlijk ook goed kunnen dat er 2 tijdschriften waren met dezelfde naam.

Alle info is welkom als het mij verder kan helpen.

Zoals de meesten wel weten zijn dit meters papier, buiten luchtvaart heb ik ook Nederlandse tijdschriften over de spoorwegen bijna compleet.

Grt Marchel