Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: KDC-10 Farewell

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. Standaard KDC-10 Farewell

    De eerste van de 2 KDC-10s gaat a.s. maandag voorgoed weg. Maar waar gaat hij heen? Krijgt hij een nieuwe eigenaar of gaat ie naar de sloop?

  2. #2
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    De T-264 is vanmorgen vertrokken naar de States. Beide KDC-10's zijn gekocht door Omega Aerial Refuelling Services Inc.

    Van de website van defensie:
    Het 334 Squadron op Eindhoven neemt 1 november de eerste KDC-10 uit dienst. Naar verwachting de week erop vertrekt de T-264 naar de Verenigde Staten. Daar begint het een nieuw leven bij Omega Aerial Refueling Services Inc., een civiele maatschappij die tankvliegtuigen verhuurt aan de Amerikaanse Defensie.
    De Defensie Materieel Organisatie (DMO) heeft daar na marktonderzoek een koper gevonden voor beide toestellen. Omgea vliegt momenteel al met Boeings 707 en een DC-10 die is voorzien het ‘hose and drogue’-tanksysteem (mandjes). Met de aankoop van de KDC-10’en beschikken zij dus straks ook over een toestel met tankboom waarmee zij hun service verder kunnen uitbreiden. De 1e levering bestaat alleen uit het toestel. Bij de 2e KDC-10 gaan ook de nog aanwezige reservedelen en apparatuur naar de USA.

  3. Standaard

    Het is eigenlijk logisch dat Omega die beide overkoopt. Een goeie aanvulling op de rest van hun vloot. Dit worden dan de eerste toestellen voor hun met een "boom". Het zo me niet verwonderen als deze KDC-10s omgebouwd worden met pods onder de vleugels voor een "hose".

  4. #4

    Standaard

    ik heb dit even gemist! Verliest de Klu nu deze capability of komt er iets voor in de plaats?

  5. #5

    Standaard

    De KLu heeft samen met een aantal andere landen 8 Airbus A330 MRTT (Multi role tanker transport) gekocht. Hiervan worden er 5 op Eindhoven gestationeerd. Ook worden ze ingeschreven in het Nederlandse register en krijgen ze Nederlandse roudels. De eerste zal in mei 2020 geloof ik.

  6. #6
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Capt_Versteegh Bekijk bericht
    De KLu heeft samen met een aantal andere landen 8 Airbus A330 MRTT (Multi role tanker transport) gekocht.
    Ik weet niet of dat zo verstandig is , want stel dat een Belgische straaljager ergens een bom op heeft gegooid en wij hebben die straaljager bijgetankt dan kan Nederland weer worden aangeklaagd

  7. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Ik weet niet of dat zo verstandig is , want stel dat een Belgische straaljager ergens een bom op heeft gegooid en wij hebben die straaljager bijgetankt dan kan Nederland weer worden aangeklaagd

    Onze Nederlandse F-16 is hoogst waarschijnlijk door een USAF tanker bevoorraad. Gaan die ****** nu de USA aanklagen?? Dacht het niet!

  8. Standaard

    een aanvulling op dit berichtje


    https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/4/militair/luchtmacht-onthult-kleuren-nieuwe-airbus-a330


    https://onzeluchtmacht.nl/binnen-en-...bekendgemaakt/
    Ik denk dat de tekenaar een klein foutje heeft gemaakt met de plaatsing van de vleugel roundels
    Laatst gewijzigd door gerard gielis; 8 november 2019 om 13:42

  9. #9
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerard gielis Bekijk bericht
    Ik denk dat de tekenaar een klein foutje heeft gemaakt met de plaatsing van de vleugel roundels
    Staat de roundel nu op de rechterkant maar hij zou eigenlijk op de linkerkant moeten ?

    Het lijken mij officiële Airbus tekeningen

  10. #10

    Standaard

    Hij vliegt al twee maanden in KLu schema. Hier nog met fabrieksregistratie. Bij overdracht in mei 2020 zal hij waarschijnlijk registratie T-54 of T-054 voeren.

    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •