Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 61

Discussie: Arado Ar 196 / Duitse vliegtuigkatapulten

  1. #51

    Standaard

    Heeft deze Arado alleen maar aillerons of ook flaps? Meestal zijn aillerons niet over de hele breedte van de vleugel, dus zou het kunnen zijn dat deze is uitgerust met flaps. Die zijn noodzakelijk voor bij de landing en die zijn niet uit bij het in de landing zijnde vliegtuig.
    PST

  2. #52

    Standaard

    Naam: PK-OKX.jpg
Bekeken: 826
Grootte: 77,7 KB

    Ik denk de flaps wel omlaag te zien.

  3. #53

    Standaard

    Bij take-off staan flaps op take-off approache bij andere vliegtuigen ± 10 tot 20 graden.
    Bij landing moet dat full down zijn, bij andere vliegtuigen is ± 30 tot 70/80 graden
    Op de foto is niet duidelijk waarneembaar dat ze iets uit zijn en zeker niet in landingconfiguratie = lage snelheid dus dan veel flap uitslag.
    PST

  4. #54

    Standaard

    Dag Prudent,

    Tja, je zal wel gelijk hebben. Maar hij kan ook prima een low pass voor de fotograaf doen, lijkt me.

    Peter

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hij weet de melden dat het de foto hoogst waarschijnlijk genomen is op/bij de vlieghaven van Trondheim.

    Meer over deze vlieghaven: https://www.forgottenairfields.com/a...svika-367.html
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #56

    Standaard

    Dank je wel Mathieu.

    Dankzij jouw initiatief heb ik contact gelegd met Tore en ik heb een aantal prachtige foto's erbij.

    Het boekje is intussen min of meer af. Een hele bevalling, de ene zelfisolatie vloeide in de andere over, maar ik denk dat het wel goed geworden is.

    Peter

  7. #57

    Standaard

    Prachtig dat je zo via het forum elkaar kunt helpen. Laatst ook nog iemand die via dit forum voor hem bijzondere foto's vond. Geeft mij weer het plezier om door te gaan met het forum.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #58
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Daar zijn we allemaal ook blij mee Mathieu. En je hebt daar wel tijd voor neem ik aan, want je huis is toch zeker onderhand ook wel klaar?

    Adri

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    ..... want je huis is toch zeker onderhand ook wel klaar?

    Adri
    Heb denk ik 15% gedaan! En het lijkt zelfs nog minder, dat alles onder de dakpannen vernieud is ziet niemand, net als dat ik alle blinde muurankers vernieuwd heb. Ook de tuin van 3000 vierkante meter vraagt de nodige tijd en geld. Dus voorlopig geen tijd over. Daarnaast zit ik vast aan boord, ivm corona geen bemanningswissel. Kan nog wel even duren voor ik weer thuis ben.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #60

    Standaard

    Peter, toevallig kwam ik vandaag een discussie tegen waarbij er een en ander geschreven wordt over de 2 Arado's welke bij Fokker gebouwd zouden zijn. Zie: http://forum.12oclockhigh.net/showth...ight=arado+196

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •