Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 61

Discussie: Arado Ar 196 / Duitse vliegtuigkatapulten

  1. #41

    Standaard

    Lijkt toch erg veel op Noorwegen. Jammer dat het Noorse forum over wo 2 ter ziele is, anders had ik het daar kunnen vragen.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #42

    Standaard

    De Middellandse Zee is niet mogelijk, omdat daar in 1940 geen Duitse vliegtuigen waren, zeker geen Ar 196's.
    En de foto stond dus in augustus 1940 al in de krant, ook in het Rotterdamsch Nieuwsblad:
    https://www.delpher.nl/nl/kranten/view?query=%28watervliegtuig+engeland%29&page=1&cq l%5B%5D=%28date+_gte_+%2201-07-1940%22%29&cql%5B%5D=%28date+_lte_+%2201-10-1940%22%29&coll=ddd&redirect=true&identifier=ddd:0 11002562:mpeg21:a0005&resultsidentifier=ddd:011002 562:mpeg21:a0005
    Een vlucht naar Engeland wat er staat is onzin natuurlijk. Fotograaf Hoffmann is misschien nog een ingang.

    Er waren ook nog geen Arado's in Frankrijk in augustus 1940, behalve dan in Boulogne-sur-Mer voor SAR tijdens de Battle of Britain. Dat is misschien een mogelijkheid, al lagen ze lagen daar in principe aan een dekschuit in de haven.
    Laatst gewijzigd door Fogg; 4 maart 2020 om 12:04

  3. #43

    Standaard

    Peter,

    Net een andere, voor mij, nieuwe website over Noorwegen in de 2e wereldoorlog ontdekt, zie: http://krigsbilder.net/coppermine/th...ds=on&type=AND
    Misschien heb je er wat aan.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 4 maart 2020 om 12:39
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #44

    Standaard

    Boulonge-sur-Mer is strand met duinen. Geen bergen waar op de foto duidelijk sprake van is.

  5. #45

    Standaard

    Dank je wel Hans en Mathieu, interessante site in elk geval. Er staan ook Noorse Fokker C.V's op.

  6. #46

    Standaard

    Peter, Ik had een bericht gestuurd naar de beheerder van die site. Hij weet de melden dat het de foto hoogst waarschijnlijk genomen is op/bij de vlieghaven van Trondheim.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #47

    Standaard

    Wauw, bedankt voor de moeite Mathieu.

  8. #48

    Standaard

    Nog een vraag, kent iemand deze foto en denken jullie dat hij echt is, ik bedoel natuurlijk, is de landende Arado erin geplakt?

    Naam: PK-OKW.jpg
Bekeken: 401
Grootte: 486,8 KB
    Peter

  9. #49
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Nog een vraag, kent iemand deze foto en denken jullie dat hij echt is, ik bedoel natuurlijk, is de landende Arado erin geplakt?
    Als ik hem er in geplakt zou hebben met dubbele belichting dan zou ik het beter gedaan hebben en de vliegende kist donkerder gemaakt.
    Ook lijkt het of de twee werklieden samen naar het vliegende toestel aan het kijken zijn.

    Dus ik denk origineel

  10. #50

    Standaard

    Dank je, Pim.

    Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •