Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 61

Discussie: Arado Ar 196 / Duitse vliegtuigkatapulten

  1. #31

    Standaard

    Ja, dat heb ik gezien. Ik wil er een of twee bestellen in hoge resolutie. Maar als jij die voor me hebt in 2000 pixels breed of zo dan hoeft dat niet

  2. #32

    Standaard

    https://picclick.de/69-Lw-Soldaten-P...l#&gid=1&pid=1

    Zou er iemand zijn die de achterkant van de foto kan ontcijferen, ik bak er helemaal niets van...

  3. #33
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: s-l1600.jpg
Bekeken: 563
Grootte: 77,6 KB

    Hallo Peter.

    Ik weet niet of je ook op Duitse sites actief bent. Zo ja, probeer eens of iemand daar bekend is met het "Sütterlinschrift", dat werd geschreven vóór het Duitse Normalschrift door de heer Schicklgruber en zijn bende werd ingevoerd, en het voor je vertalen kan.
    Sütterlinschrift is al eens onderwerp geweest op mijn Luftwaffe-draadje, o.a. op blz. 9.
    Hieronder vind je een site met (les)voorbeelden. Ik weet niet of degene die het geschreven heeft bereikbaar is of zelfs nog leeft.
    http://www.suetterlinschrift.de/Lese/Sutterlin0.htm

    Misschien kan onderstaande link je helpen. Ze geeft/gaf? cursussen maar doet/deed? ook vertaalwerk.
    http://www.mohrhusen.de

    Veel plezier met het Sütterlinschrift.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 februari 2020 om 13:03

  4. #34

    Standaard

    #32 en # 33 : ik hoopte al dat Ruud te hulp zou schieten...zelf kwam ik niet verder dan "Kriegserinnerungen an 1939 / 1945" en onderaan "von links nach rechts" , maar dat was
    redelijk eenvoudig.
    Groetjes Trudy

  5. #35

    Standaard

    Dank jullie wel. En linksonder, zijn ze alemaal Feldwebel?

    Ik heb nog nooit foto's gekocht, ik hecht niet zo aan het fysieke bezit ervan, maar ik zie nu een paar onbekende foto's die voor mijn Ar 196-boekje misschien wel leuk zijn.
    Behalve dat ze de albums uit elkaar halen, zijn die Duitse verkopers wel een beetje oké Ruud, geen halve of hele neonazi's?

  6. #36
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    @ Peter.

    Dat is niet geheel uit te sluiten maar ik heb alleen ervaringen met handelaren en kinderen/kleinkinderen die niet weten wat ze met de foto's van hun vader/grootvader aan moeten nu hij is overleden. Dus brengen ze de albums naar een handelaar of verkopen schoenendozen vol op eBay.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 februari 2020 om 22:26

  7. #37

    Standaard

    Deze foto:
    https://beeldbankwo2.nl/nl/beelden/detail/a5b275de-0259-11e7-904b-d89d6717b464/media/ab9f25d2-4377-6cbb-13aa-a1b5b62548c5?mode=detail&view=horizontal&q=arado&r ows=1&page=4
    lijkt op het eerste gezicht op Kreta te zijn gemaakt of zo.

    Maar hij stond in 1940 al in de Duitse krant in Nederland heb ik gezien, dus hij kan niet in de Middellandse Zee zijn gemaakt, en hij komt van de in Amsterdam gevestigde Stapf Bilderdienst volgens het NIOD. Kan dit dan Schellingwoude zijn? Wat zien we dan op de achtergrond?

    Dank voor jullie inzichten

    Peter
    Laatst gewijzigd door Fogg; 3 maart 2020 om 20:31

  8. #38

    Standaard

    Op de achtergrond een berglandschap. Lijkt mij niet Schellingwoude.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  9. #39

    Standaard

    Tja, dat dacht ik ook te zien. Het moet dan haast wel in Noorwegen zijn.

  10. #40
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fogg Bekijk bericht
    Tja, dat dacht ik ook te zien. Het moet dan haast wel in Noorwegen zijn.
    Of rond de Middellandse Zee.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •