Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Hawker Hurricane.

  1. #1

    Standaard Hawker Hurricane.

    Naam: soesterbergoud (2).jpg
Bekeken: 884
Grootte: 529,8 KBHawker Hurricane op soesterberg. dacht 1978
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 23 december 2019 om 17:53

  2. #2

    Standaard

    Naam: soesterbergoud-1.jpg
Bekeken: 912
Grootte: 537,3 KBnu, dan nog maar 1. Andere hoek. Flight van battle of Brittain aanwezig op Soesterberg 1978

  3. #3

    Standaard

    Leuke foto's Jan. Wel vreemd gezicht een Hurricane met 4 blads propeller. Meer over dit toestel: https://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hurricane_PZ865
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #4

    Standaard

    :euke foto's Jan!

    Soesterberg lijkt logisch, maar de man met de baard en het bord in zijn handen op de tweede foto is duidelijk een marineman. In 1978 was is zelf gelegerd op Soesterberg en kan me geen bezoek van de BBMF herinneren. Zouden de foto's wellicht op MVK Valkenburg zijn gemaakt?

    Met groet,
    Huub

  5. #5

    Standaard

    Mijn geheugen laten mij een beetje in de steek. Dacht dat het 1978 was, maar kan niet eerder/later zijn dan 1979. Deze Lancester hoort er ook nog bij, en een spitfire. Waren Dia,s, dus geen print datum op het papier, haha.Naam: soesterbergoud (1).jpg
Bekeken: 655
Grootte: 501,8 KB.Naam: soesterbergoud (5).jpg
Bekeken: 749
Grootte: 563,0 KB

  6. #6
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Nou, die Lancasterplaat is wel degelijk op Soesterberg genomen. In de achtergrond zie je Camp New Amsterdam.

  7. #7

    Standaard

    Dit is wel degelijk Soesterberg. Voorbij de X-servicing linksaf de eerste spot van flight 334. Ook al in 1978 waren er MLD technicie gedetacheerd bij 334/F27. Ikzelf heb van 1980 tot 1986 daar gewerkt.
    Groeten, PST

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor de nieuwe foto's en voor de diverse aanvullingen.

    De plaats waar de Lanc staat is duidelijk te herkennen. Tot de meteo verhuisde naar bunker 500 hebben we dagelijks van dit uitzicht kunnen genieten vanuit het jachtgroep gebouw. De foto is zo te zien gemaakt vanaf de bunker.
    Onbegrijpelijk dat ik dit moois allemaal gemist heb! Ik dacht dat de marine mensen wat later waren gearriveerd, maar ook mijn geheugen begint duidelijk z'n tekortkomingen te krijgen......

    Ik vermoed dat de Hurricane en Spitfire dan op de tracks naar de dispersals richting de verlengde Paltzerweg staan.

    Met groet,
    Huub

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •