Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Vliegtuig motor in Luawersoog?

Standaard Vliegtuig motor in Luawersoog?

Hoi,

Geen idee waar ik dit zou moeten plaatsen hier op het forum, dus moderator, als het verplaatst moet worden, dan graag. (Oh, en kan iemand de typefout verbeteren in mijn kopje? sorry).

Toen ik deze week in Lauwersoog was heb ik gegeten bij Vissers vis (erg lekkere kibbelingen trouwens) zag ik achter het restaurant een vliegtuigmotor liggen. Hij is volgens mij een 9 cylinder radiaal motor. Heef iemand een idee wat dit voor motor is en waar hij vandaan komt?

Foto is met mijn telefoon gemaakt:
    Naam: IMG_0839r.jpg
Bekeken: 173
Grootte: 228,7 KB

Standaard

Niemand een idee?

Standaard

Een 9 - cilinder stermotor met driebladige propeller met verstelbare bladen. Tegen de achtergrond van de klinkers is het een klein formaat. Wat verder opvalt is het ontbreken van de cilinderkoppen met de bougies etc. Kan het een schuivenmotor zijn? Dat beperkt de mogelijkheden verder.
    Geen fabrieksplaatje met gegevens gevonden?

Standaard

Nee, geen gegevens. Mijn gevoel zegt dat het een Bristol motor is. Hij lijkt wat op de Mercury, maar het klopt niet helemaal. Zou het een Perseus motor kunnen zijn?

Ik kan ook nergens een nieuwsbericht vinden dat er een motor in Lauwersoog is gevonden.

Perseus motor:
    Naam: Bristol.perseus.arp.750pix.jpg
Bekeken: 98
Grootte: 119,2 KB

Standaard

Bristol Pegasus??? Wellicht afkomstig van een Vickers Wellington??

Regels voor berichten