Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Lelystad....

  1. #11

    Standaard

    De premature plannen van defensie voor Lelystad op Up in the Sky.
    https://www.upinthesky.nl/2024/02/11...rt-brandt-los/

    Groet,

    Henk Steevens

  2. #12

    Standaard

    Dank voor de link Henk, de F.35 op Lelystad! Dat zal een rust geven! Maar goed, defensie heeft dus nog een vliegveld nodig, wat zou er nog weer opgestart kunnen worden van de vliegvelden die ze niet meer gebruiken? Twente?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #13

    Standaard

    Kan, of Deelen, De Peel, Woensdrecht weer activeren.
    Ik had ook vernomen misschien het DHC naar Lelystad te verplaatsen, dan is er weer ruimte op Gilze-Rijen.

    Groet,

    Henk

  4. #14

    Standaard

    DHC zat ik zelf eigenlijk ook aan te denken voor Lelystad. Dus nog opties genoeg voor defensie als ik de namen zie die jij schrijft.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. Standaard

    men is druk bezig De Peel weer te activeren. Maar zoals verwacht is de omgeving daar niet blij mee

  6. #16

    Standaard

    Defensie meldt zelf op hun site dat de heropening van de Peel in september 2023 is stopgezet. Ook op de site van de Venray is dat te lezen, er staat:
    Na de zomer van 2023 kwam het proces naar heropening van vliegbasis De Peel tijdelijk stil te liggen. De reden was dat alle ruimtevragen van alle ministeries, dus naast defensie ook wonen, energie, natuur, landelijk gebied, economie enzovoort een plek krijgen in het Nationaal Programma Ruimte van het Ministerie van BZK. Dat betekent dat het kabinet alle opgaven in het gebied De Peel op nationaal niveau in samenhang gaat bekijken en beoordelen. Een nieuw kabinet gaat vergaderen en besluiten over de Nationale Nota Ruimte. Dat zal, op zijn vroegst, in de loop van 2024 gebeuren.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •