Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Lelystad....

  1. #1

    Standaard Lelystad....

    Zou het nog gaan gebeuren dat het open gaat voor pretvluchten?
    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...port~b36c17f5/
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij is Schiphol is een echt transfer luchthaven, waarop de meeste mensen overstappen van de ene internationale vlucht op de ander internationale vlucht. De inwoners van Nederland, en vooral die in een cirkel van zo'n 50 kilometer rond Schiphol, hebben daar vooral last en dus weinig profijt van. Voor die mensen, en die in de verdere randstad, is het feit dat Schiphol goed te bereiken is als je op vakantie gaat veel belangrijker.

    Ik denk dat hierdoor er steeds minder draagvlak zal komen voor Schiphol als transfer luchthaven. En dat mensen een goed bereikbare luchthaven voor hun vakantie belangrijker zullen vinden. Omdat de bevolking van Nederland de kiezers zijn van de beleidsmakers, denk ik dat de politiek zeer terughoudend zal zijn om de "Nederlander" zijn vakantie luchthaven af te nemen........ Een overloze discussie over stikstof kan daar goed aan bijdragen!

    Een hele lange manier om te zeggen "ik denk het niet".............

    Met groet,
    Huub

  3. #3

    Standaard

    Het lijkt erop dat het voor Lelystad voorlopig einde oefening is:
    Kamer wil Lelystad Airport niet meer open voor commerciële luchtvaart (nos.nl)
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #4

    Standaard

    Een luchthaven zonder aangekoppeld spoorstation is een gotspe. Stel je voor, duizenden vakantiegangers, die in de vakantiemaand met de bus van Lelystad station over de weg naar de luchthaven moeten, dat is één permanente file.

  5. #5
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Een luchthaven zonder aangekoppeld spoorstation is een gotspe. Stel je voor, duizenden vakantiegangers, die in de vakantiemaand met de bus van Lelystad station over de weg naar de luchthaven moeten, dat is één permanente file.
    Nooit gehoord dat luchthaven Eindhoven daarmee een probleem heeft ...

    oftewel de vakantieganger komt met de auto en parkeert daar ...

    waarschijnlijk even duur voor een gemiddeld gezin om te parkeren in plaats van met de trein te gaan ...

  6. #6
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Ik hoop dat dit besluit staat, ondanks de vele miljoenen aan geld die nu weer verkwist zijn. Ik heb nog steeds de indruk dat men allerlei vergunningen er zo doorheen heeft gedrukt (op de Rutte manier) zonder op de regels te letten, want prestigeobject. Andere vliegvelden in Nederland hebben vaak tientallen jaren moeten wachten op de goede vergunningen en tegen de tijd dat die er door waren, moesten ze opnieuw aangevraagd worden omdat ze verlopen/achterhaald zijn. Ook het gevoel van oneerlijke concurrentie overheerst bij mij, afgezien van het feit dat half het Nederlandse luchtruim aangepast moest worden wat aan- en uitvliegroutes betreft. Ook hier aantoonbaar meer overlast...

    Ik wil hierover niet in discussie... moest het even van me afschrijven :-)

  7. #7

    Standaard

    Kan de LVNL dan ook binnenkort weer weg daar? Dat vindt de kleine luchtvaart vast niet erg.....

  8. #8

    Standaard

    Ik las in een krantenbericht dat Defensie wel iets ziet in Lelystad, zal wat worden.

    Groet,

    Henk Steevens

  9. #9

    Standaard

    Benieuwd wat voor plannen defensie zou hebben voor Lelystad.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #10

    Standaard

    Het zou een mooie uitbreiding voor het Aviodrome kunnen worden. Mooi gebouw, veel parkeerplaatsen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •