Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Wat staat er op deze foto?

  1. #1

    Standaard Wat staat er op deze foto?

    Kan iemand thuisbrengen wat voor toestel er hier verongelukt is? Verkopen denk dat het in de buurt van Schiphol was.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Kan iemand thuisbrengen wat voor toestel er hier verongelukt is? Verkoper denkt dat het in de buurt van Schiphol was.
    Hallo,
    Zeker niet in Nederland!
    Ik vermoed dat het de resten van D-ABIL zijn, na de botsing met D-APUT op 15.5.1936.
    Herman Dekker

  4. #4

    Standaard

    Als het wrak op de achtergrond de D-ABIL is dan moet dat een Junkers G31 zijn.

    De D-APUT was voor zover ik kan nagaan een Junkers Ju52/3m, echter het wrak op de voorgrond is geen Ju52 maar lijkt sprekend op een Junkers F13.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dagger Bekijk bericht
    echter het wrak op de voorgrond is geen Ju52 maar lijkt sprekend op een Junkers F13.
    Ben ik met je eens, D-OPIT is een mogelijkheid.
    Maar zeker is, niet in Nederland!
    Herman Dekker

  6. #6

    Standaard

    Dank voor jullie reacties! Op de achtergrond zie je nog een rompstuk liggen lijkt het. Dagger, waaraan herken jij dat het een G31 zou moeten zijn? Ik heb nog even gezocht op internet maar kan niet echt iest vinden over de botsing op 15-51936, weten jullie misschien wel iets meer?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7

    Standaard

    Het wrak op de achtergrond is niet als type te herkennen. Herman opperde eerder de mogelijkheid dat het de D-ABIL zou kunnen zijn, wat een Junkers G31 was.

    Echter: de D-ABIL botste in mei 1936 in de lucht met een Ju52/3m (met registratie D-APUT). Het wrak op de voorgrond is beslist geen Ju52 maar met 100 % zekerheid een Junkers F13. Dus kan het niet de D-APUT zijn en dus dan is het wrak op de achtergrond ook niet de G31 D-ABIL.

    Wat we op de foto zien is dus niet het resultaat van de botsing tussen D-ABIL en D-APUT. Vergeet die botsing daarom maar. Het gaat blijkbaar om een andere botsing, die tussen een F13 en een ?????

    Het achterste wrak blijft voorlopig nog een raadsel.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •