Pagina 3 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43

Discussie: Fotoalbum Ypenburg - Gilze Rijen.

  1. #21

    Standaard

    298 Squadron!

  2. #22
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Bedankt Dutch Planes. Ik had ergens gelezen dat de Austers over verschillende basissen voor hand- en spandiensten werden verdeeld. Elke basis kreeg er twee. Die op Ypenburg hadden een registratie die begint met 8A. Zover ik kan nagaan hadden de Austers in die tijd registraties die begonnen met R of met een cijfercombinatie.

    In diezelfde periode stond ook op Ypenburg deze Fairchild UC-61 (24W-41) Argus 1 (met stermotor)

    Naam: Fairchild UC-61 (24W-41) Argus 1 (met stermotor) 1953.jpg
Bekeken: 1525
Grootte: 292,9 KB

  3. #23

    Standaard

    Hallo Jan,

    Na de 2e WO hadden de Nederlandse luchtmacht-vliegtuigen een vliegtuigregistratie van één letter en een volgnummer. In NAVO-verband werd de squadron-registratie ingevoerd. Voor 298 squadron werd dat 8A gevolgd door een of twee cijfers, die het zoveelste toestel van het squadron aangaven. Toestellen die niet in een squadron waren ingedeeld, hielden hun oorspronkelijke vliegtuigregistratie. In 1959 is de squadron-registratie weer vervallen.

    Hans

  4. #24
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Dutchplanes bedankt voor de informatie

  5. #25
    Geregistreerd
    11 juli 2019
    Locatie
    Curtiss Corner Laan van Hoornwijk 260, 2497 ED Den Haag
    Berichten
    8

    Standaard

    "Onze" windvaan.

  6. #26
    Geregistreerd
    11 juli 2019
    Locatie
    Curtiss Corner Laan van Hoornwijk 260, 2497 ED Den Haag
    Berichten
    8

    Standaard

    Jan Wullink bedankt voor het plaatsen van deze foto serie van Ypenburg 1949 - 1951. Één van onze vrijwilligers 81 jaar nu, werknemer bij Frits Diepen vanaf begin 50-tiger jaren wist nog veel foto's toe te lichten. Mvrgr. Huub vrijwilliger bij HVBY. P.s. enig idee van wie dit album oorspronkelijk was. info@historischypenburg.nl

  7. #27
    Geregistreerd
    11 juli 2019
    Locatie
    Curtiss Corner Laan van Hoornwijk 260, 2497 ED Den Haag
    Berichten
    8

    Standaard

    Gebouw zichtbaar boven PH-UBA is het oude ketelhuis op Ypenburg. (Bron : hdekker): Samen met de PH-UBC (oma) verkocht aan Avio Diepen. Na enige tijd (vanaf 1950) als proefbank te zijn gebruikt bij Avio Diepen werd het toestel gesloopt. De PH-UBA heeft dienst gedaan bij AVIO Diepen als proefdraaistand voor BMW motoren. Er kwamen er 150 uit Duitsland en werden na revisie bij AVIO Diepen geleverd aan Spanje.

  8. #28
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Beste Huub,
    Aannemende dat HVBY staat voor Historische Vereniging Buitenplaats Ypenburg, heb ik belangstelling voor de volgende zaken:
    - de toelichting van de 81-jarige bij de foto's (en ik denk velen met mij)
    - Info over de buitenplaats. Vanaf 1968 heb ik op Ypb (zweef)gevlogen en na einde dienst moesten we altijd het dagrapport inleveren bij de Off van BWdienst op zijn kamer in het verkeersgebouw. Na de restauratie ben ik een paar keer wezen kijken, maar alles was altijd op slot en achter hekken, met wilde plannen voor de exploitatie. Hoe is het er nu mee? en is er al een mogelijkheid om de buitenplaats te bezichtigen?

    Adri

  9. #29
    Geregistreerd
    11 juli 2019
    Locatie
    Curtiss Corner Laan van Hoornwijk 260, 2497 ED Den Haag
    Berichten
    8

    Standaard

    Beste Adri, https://www.historischypenburg.nl/ve.../wie-zijn-wij/ op adres op deze website zijn wij elke woensdag en donderdag ochtend aanwezig in onze clubruimte "CURTISS Corner". In het oude stationsgebouw aan het ILSYPLANTSOEN doen wij jaarlijks mee met de openmonumentendag in september op de zondag.

  10. #30
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Naam: 22.jpg
Bekeken: 761
Grootte: 102,0 KB
    Ercoupe
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •