Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41

Discussie: A photo a day keeps the doctor away...

  1. #11

    Standaard

    Oostwold 2013 beloofde niet veel goeds in het begin van de dag. Mist en zware wolkenvelden leken de dag te verpesten. UIteindelijk kwam het allemaal goed, ondanks dat een deel van de deelnemers niet konden komen.
    Deze Piagio van de Seagul formation stond 's ochtends in de mist.
    Naam: IMG_1503_modified.jpg
Bekeken: 927
Grootte: 119,0 KB

  2. #12

    Standaard

    Damn Yankee. Zo vaak al gezien, maar nog steeds erg fotogeniek.

    Naam: 20170605_2167.jpg
Bekeken: 803
Grootte: 100,8 KB

  3. #13

    Standaard

    Sally B.....
    Naam: 20180715_0788.jpg
Bekeken: 759
Grootte: 79,8 KB

  4. #14

    Standaard

    Wederom mooie foto's Marcel! Doe je alleen aan luchtvaart foto's of ook andere zaken?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Wederom mooie foto's Marcel! Doe je alleen aan luchtvaart foto's of ook andere zaken?

    Groet,

    Mathieu.
    Hoi Mathieu, bedankt!

    Het fotograferen van vliegtuigen was wel het begin van de hobby. Vooral Oostwold is er de oorzaak van. Maar later ging ik me veel breder orienteren. Ik maak ook veel natuur foto's, landschapsfoto's en stadsfoto's. Ik hou er alleen niet van om mensen te fotograferen. Helaas zit het de laatste tijd een beetje in het slob. Ik fotografeer niet zoveel als dat ik zou willen.
    Ik heb een FLICKR pagina. Ook die wordt helaas tegenwoordig niet meer zo vaak geupdated. https://www.flickr.com/photos/131825801@N05/

  6. #16

    Standaard

    Nog ff voor vandaag, een grauwe ouwe van Oostwold. Ik dacht 2009 toen mijn fotografie-vaardigheden nog niet zo ontwikkeld waren :
    Naam: IMG_0251.jpg
Bekeken: 765
Grootte: 118,3 KB

  7. #17

    Standaard

    Weer eens een foto, ik vind deze ook wel "wallpaper-waardig":
    Naam: 20180715_0903.jpg
Bekeken: 735
Grootte: 82,8 KB

  8. #18

    Standaard

    Het lijkt erop, alsof de turbo's bovenop de staartbomen afgesloten zijn, of vergis ik mij? Een fraaie foto trouwens!

  9. #19
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Het lijkt erop, alsof de turbo's bovenop de staartbomen afgesloten zijn, of vergis ik mij? Een fraaie foto trouwens!
    Eigenlijk vliegt niemand in het Warbird circuit met Turbo's ( B17, P47, P38 etc )

  10. #20
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Volgens mij heb ik ergens gelezen, dat die Warbirds met superchargers veel vaker ernstige motorproblemen hebben gekregen, vandaar.
    edit: even gezocht en het volgende gevonden:
    The benefits of a two-stage supercharger eventually became so clear that Allison did make some efforts in this direction. Allison attached an auxiliary supercharger in various configurations to the existing engine-mounted supercharger and carburetor. Early versions of these two-stage supercharger engines were used on the P-63. No intercooler, aftercooler, or backfire screen were incorporated into these two-stage V-1710 engines (except for the V-1710-119 used on the experimental P-51J, which had an aftercooler). The two-stage Merlin engines had all of these features, which were designed to prevent detonation from charge heating and backfire into the supercharger. The G-series V-1710s installed on the F-82 E/F/G models had only anti-detonation injection to deal with these problems, and not surprisingly had severe reliability and maintenance problems. In one record, it was stated that the F-82 required 33 hours of maintenance for one hour of flight.
    Bovenstaand is van deze webstee:
    http://powerplants.warbirdsresourceg...10_design.html

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •