Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Avro 504 zelfbouw (LA lesvliegtuigen)

  1. #1

    Standaard Avro 504 zelfbouw (LA lesvliegtuigen)

    Beste allen,

    Dank voor alle hulp met mijn Erratum tot dusver. Ik heb nog een probleem en wel met het achterhalen van de registraties van de zgn. AL lesvliegtuigen (Avro 505K copies) die er nog waren plm. mei 1934. Er is een bekende foto van een line-up van tien van deze lesvliegtuigen gemaakt plm. mei 1934 na afronding van het project waarbij deze vliegtuigen van een nieuwe motor (een Mongoose) werden voorzien. Zie bijv. Van Glenn Martins en Mustangs van H. Hooftman op p. 17. In 1970 heb ik voor een vrijwillig medewerker van de toenmalige Sectie Luchtmacht Historie naar een drietal foto's van de line-up gekeken om de registraties die zichtbaar waren te achterhalen. Dat lukte, maar er is enige twijfel of ik geen 0, 6, 8 of 9 door elkaar heb gehaald.
    Heeft iemand wellicht de beschikking over de deelfoto's van die line-up met op elk ongeveer vijf van de toestellen? of over andere foto's van de gehele line-up waarop de registraties van de toestellen zijn te zien?

    Alle hulp is weer welkom. Met vr. groet,

    Peter Boer

  2. #2

    Standaard

    Dank jullie voor de reacties, helaas tot dusver alle in de geest van heb ik helaas niet. Maar, heeft dan wellicht iemand een foto van een van de volgende Avro AL (zelfbouw) toestellen: AL.60, AL.65 of AL.70? liefst met datering. Dat zou ook een hele hulp zijn.

    Peter Boer

  3. #3

    Standaard

    Ik heb wel een AM63 registratie. Daar heb je ook al niets aan.

    Tis lastig.


    Naam: AM-63 01.jpg
Bekeken: 546
Grootte: 91,9 KB

    Leon

  4. #4

    Standaard

    Dag Leon, ja die had ik al. Een foto genomen omstreeks 1 februari 1937. Toch bedankt voor het mee zoeken.

    Peter Boer

  5. #5

    Standaard

    Dag Peter,
    Van de Avro 504 zijn niet veel foto's. Ook van de Avro LA zijn er niet veel te vinden.
    Op de NIMH beeldbank staat een foto van vliegveld Andir in 1933. Naast de Curtiss Hawek en de Fokker C.IV staan er twee Avro LA op. Objectnummer: DS00010-084.
    Het toestel wat je achterop kijkt, heeft de registratie AL.65. De andere is onzichtbaar.
    Karel
    Naam: 07L Avro 504 AL-65 LA-KNIL vergroot.jpg
Bekeken: 528
Grootte: 204,5 KB

  6. #6

    Standaard

    Bedankt Karel. Dit helpt al een beetje. Een fraaie foto gemaakt bij de TD van de LA in 1933. Ook leuk dat de C.IV F.C.411 er op staat, die tot in 1933 in gebruik was voor de waarnemer-opleiding en toen naar de TD ging voor ombouw tot communicatie vliegtuig.

    Peter Boer

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •