Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Nabouwen Fokker T5 in 3D.

  1. #1

    Thumbs up Nabouwen Fokker T5 in 3D.

    Hallo allemaal,
    Ik zal mij even kort voorstellen. Mijn naam is Niels ten Hulsen en ik ben al jaren geïnteresseerd in de Meidagen van 1940. Van tijd tot tijd werk ik aan een aantal projecten zoals het bedenken en schrijven van een korte film. Nu heb ik het 3d modellen van een Fokker T5 weer opgepakt voor een illustratie. Hieronder alvast een paar voorbeelden van hoever ik nu ben. De kleuren e.d. kloppen uiteraard nog niet, maar verder probeer ik 'm zo gedetailleerd mogelijk te modellen. Tips en eventuele referentiefoto's zijn van harte welkom!

    Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

    Gr,
    Niels
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)          

  2. #2

    Standaard

    Hoi Niels,

    Welkom op het forum. Ziet er knap uit zo, waar haal jij je informatie vandaan over de maten etc?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3

    Standaard

    Dank Mathieu! Ik heb veel foto's van het internet gehaald en ook een paar boeken over dit toestel. Via google heb ik blueprints gevonden die ik gebruik voor de ruwe maten en de proporties.

  4. #4

    Standaard

    Hoi Niels,

    Heb je draadje wel eens bekeken?
    https://www.nederlandseluchtvaart.nl...Fokker-T-5-FSX

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5

    Standaard

    Reken maar! Heel mooi gemaakt. Ook staan er veel goede referentie foto's in zijn project pagina.

  6. #6

    Standaard

    Weer een kleine update
    Naam: 001_FokkerT5_motor10.jpg
Bekeken: 965
Grootte: 200,5 KB
    Naam: 001_FokkerT5_motor11.jpg
Bekeken: 1499
Grootte: 205,4 KB

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hoi Niels,

    Wat prachtig!

    Zelf ben ik dus al een paar jaar bezig met een FSX model van de T.5. Het is een boel zoekwerk naar de juiste info. Mocht je eea nodig hebben, geef maar aan.
    Overigens ben ik ook benieuwd welke blueprints jij hanteert

    Mag ik je vragen waarom je de datum 13 mei 1940 noemt? Dat is namelijk ook 'mijn' thema (bestuurslid www.13mei1940.nl).

    Groet, Daan

  8. #8

    Standaard

    Hoi Daan,
    Ik heb je topic al een tijdje goed in de gaten gehouden ja. Mooi werk! Qua blueprints heb ik verschillende versies bekeken. Laatst heb ik er eentje gekocht maar die was voor het maken van een RC model en leek dus niet 100% op het origineel. Uiteindelijk ben ik bij deze terecht gekomen.
    http://www.smcars.net/threads/aircraft-fokker-t5.8137/
    Ik zag dat je ook het interieur van de T5 gemaakt heb. heb je daar veel fotomateriaal van kunnen vinden? Ik heb een paar boekjes maar kan er niet veel duidelijke foto's in vinden waar je bijvoorbeeld apparatuur op ziet.
    Ik noem het project 13 mei 1940 omdat ik een illustratie wil maken die over de beruchte laatste missie van de T5 naar de Moerdijkbruggen gaat. Iets waar jullie stichting natuurlijk voor staat

  9. #9
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hoi Niels,

    Dan heb je dezelfde tekeningen als mij gebruikt. Ze lijken mij ook betrouwbaar, omdat ze ook recht doen aan het oorspronkelijke toestel.

    In de loop van de tijd heb ik inderdaad veel fotomateriaal kunnen ontvangen over de T.5. Veel kwam binnen via dit forum. Gelukkig heb ik ook de beschikking over het handboek, waar veel informatie in staat. Wat je dus niet visueel hebt, heb je wel in woorden. En hier en daar heb ik toch echt dingen moeten 'verzinnen'.

    Mocht je info nodig hebben, schroom niet! Het lijkt me leuk om in contact met elkaar te komen
    Kijk of je FSX of P3D kunt installeren, dan kan ik hem toesturen (het zit nog in beta fase).

    Ondertussen zal ik proberen wat foto's uit het draadje te herstellen.

    Groet, Daan

  10. #10

    Standaard

    Hoi Daan,
    Mee eens. Deze tekeningen waren ook nog eens in een hoge resolutie. Wat voor handleiding heb je precies? Ik heb zelf ook een paar boeken o.a. die van Dutch Profile met goede foto's.
    Het lijkt mij zeker leuk om contact hier over te houden en je FSX Fokker T5 te vliegen. Ben ook benieuwd naar je foto's! De foto hieronder was voor mij ook erg behulpzaam.
    Naam: 7c3d1b53c545beee321c78ef58250a3c.jpg
Bekeken: 1606
Grootte: 56,8 KB

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •