Pagina 44 van 118 EersteEerste ... 34 42 43 44 45 46 54 94 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #431
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    In de foto van # 428 kun je trouwens mooi het drukloze gedeelte zien van de voorkant van de romp. Altijd al een briljante constructie gevonden.
    Ik zie niks, waarschijnlijk omdat ik niet weet waar ik naar moet kijken

  2. #432
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Ypb had voldoende lengte voor Meteor t/m F-16, dus voor die Short zal het ook wel lang genoeg zijn geweest.

    Naam: EHYB 1990.jpg
Bekeken: 297
Grootte: 393,0 KB

    Mijn schatting: 2,4 km

    Adri

  3. #433
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Die schatting klopt, volgens Vliegveld Ypenburg - Wikipedia

    Hier nog wat interessante feitjes over de Belfast: Short Belfast - Wikipedia

    Overigens had ik niet bijgehouden hoeveel bezoekers de kluis heeft gehad (had ik eigenlijk bij 100.000 kunnen doen), maar in navolging van Ruud zal ik het ook proberen bij te houden.
    Vandaag namelijk gingen we over de 150.000 views heen. Dit topic is op 5 mei 2020 gestart en heeft dus tot vandaag gemiddeld 296,5 bezoekers per dag gekregen. Dank daarvoor! (Wel vraag ik me af wie dan iedere keer die halve bezoeker is geweest...)

    Voor vanavond/vannacht zit er een foto in de pijplijn van een ander buitenbeentje van Heavylift Airlines.

  4. #434
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Waren er van de Short Belfast nog 10 stuks, van deze is er maar eentje: de Conroy CL-44-O, genaamd 'Skymonster'.
    Deze Canadair CL-44 (en dat was eigenlijk weer een Bristol B.175 Britannia) werd door de firma Conroy omgebouwd om 'outsize cargo' te kunnen vervoeren, specifiek 3 Rolls-Royce RB.211 motoren voor de Lockheed TriStar.
    Conroy Skymonster - Wikipedia

    Helaas was het slecht weer op 9 maart 1991 op Schiphol, en van een slechte dia krijg je nooit een goeie diascan,
    Ik weet niet of ik 'm nog beter heb, maar ik vermoed van niet.


    EI-BND_09mrt91EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

  5. #435

    Standaard

    @ Pim,
    De drukcabine van de F-27 is rond, en loopt van het achterste drukschot helemaal naar de plek van de cockpit deur. Maar de rompvorm vóór de vleugel is eivormig. Er loopt een kap over de drukromp heen, en die dient als ruimte voor bestureingskabels en leidingen. Bij de cockpitduer is dus een klein drukschotje bovenop de -druk- romp, en daarvóór is de drukcabine van de cockpit en die is weer eivormig. Voor een hoogdekker is dat handig, want dan hoef je niet stuurkabels etc in een bak door de cabine te leiden (bij een laagdekker doe je dat onder de vloer, heb je dus geen last van) en dan door de wand van de drukcabine naar de -drukloze- vleugel te leiden. Zo herinner ik mij althans die constructie, toen ik zéér lang geleden mijn stage bij Fokker mocht vervullen. En daarom vond ik dat zo briljant. Je ziet in foto 428 bovenop de ronde drukromp aan de voorkant een smal sikkelvormigm openingetje, dat is het drukloze gedeelte.
    Dick

  6. #436
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    @washout , ik zat naar de verkeerde kist te kijken

  7. #437
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    LOL, ikke ook.

    Adri

  8. #438
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ondanks de vele start- en landingsbanen op Schiphol gebeurt het nog regelmatig dat de vliegtuigen met zijwind moeten landen. Soms levert dat aparte plaatjes op:


    PH-LXK_31jul06EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #439

    Standaard

    Weer mooie foto. Tekstboek besturing: helling naar rechts, roer naar links, dus rechtuit vliegen. En de wind komt van links want de bomen waaien naar rechts.

  10. #440
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Dank je. :-)

    Hier een plaatje van alle Nederlandse luchtvaartmaatschappijen die met de Boeing-757 hebben gevlogen (behalve Air Holland):


    DBB_TKD_AHI_28jan03EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •