Pagina 71 van 118 EersteEerste ... 21 61 69 70 71 72 73 81 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 701 t/m 710 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #701

  2. Standaard

    In 2018 heb ik het Beechcraft Heritage museum in Tennesee bezocht. Daar staan er meerdere. Het museum is een echte aanrader mocht je in de buurt zijn. Hier mijn kleine foto reportage. Roadtrip 2018 (drareg.nl)

  3. #703
    Geregistreerd
    9 mei 2021
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerard gielis Bekijk bericht
    In 2018 heb ik het Beechcraft Heritage museum in Tennesee bezocht. Daar staan er meerdere. Het museum is een echte aanrader mocht je in de buurt zijn. Hier mijn kleine foto reportage. Roadtrip 2018 (drareg.nl)
    Interessant artikel! Dank voor het delen..

  4. #704
    Geregistreerd
    9 mei 2021
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Een type vliegtuig dat je niet elke dag zult zien, hoewel er volgens mij ook eentje in Nederland moet zijn... de Beechcraft D.17S (bijnaam: Staggerwing), in dit geval de N69H, die ik op 3 september 2006 op Hannover voor de lens kreeg:
    Vraagje: weet iemand wat de functie van het uitsteeksel is dat aan het hoogteroer of het stabilo hangt? Lijkt me geen 'balanceergewicht', zoals je die wel eens op hoogteroeren ziet. Die zitten meestal ook onder en boven.

  5. #705
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eric7325 Bekijk bericht
    Een verslag van 2020... Helaas is die gele N9885H verongelukt in Duitsland; de N295BS staat normaal in Frankrijk en de N18V "PB1" hoort in België thuis. Er is dus eentje in Nederland, in aanbouw op EHMZ.

    weet iemand wat de functie van het uitsteeksel is dat aan het hoogteroer of het stabilo hangt? Lijkt me geen 'balanceergewicht'
    Ik denk het eigenlijk wel, ze zien er wel zo uit.

    Hier nog een foto van de N295BS, gemaakt op Teuge tijdens de beruchte Koninginnedag van Apeldoorn.


    N295BS_30apr09EHTE3
    by Bert Visser, on Flickr
    Laatst gewijzigd door Heron; 6 juli 2022 om 00:39

  6. #706

    Standaard

    Het is een balanceergewicht. De reden waarom het zo lang is en naar voren uitsteekt is omdat het een even groot maar tegengesteld moment om de scharnieras van het hoogteroer moet opwekken als het gewicht van het hoogteroer. Door het naar voren steken kun je met een kleiner gewicht toe, terwijl met de schuin-omlaag-gerichte hoek het bij uitslag van het hoogteroer (omlaag) nog vrijblijft van het horizontaal staartvlak.

  7. #707
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    F-15E Strike Eagle 97-0218/LN tijdens de start op Leeuwarden op 16 juni 2006:


    97-0218/LN_16jun06EHLW
    by Bert Visser, on Flickr

  8. #708
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Als je klaagt over het gebrek aan beenruimte in het vliegtuig, is het misschien voor iemand met een dikke portemonnee een optie om een bizjet te huren. En dan bedoel ik niet een Cessna-510 Citation Mustang of zo iets, maar ik had een iets groter model in gedachten.
    Wat dacht je van deze?

    B747-400 HZ-WBT7 van Kingdom Holding:

    HZ-WBT7_07apr07EDDF2
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #709
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Soms zijn stickertjesplakkers ontdeugend...:


    C-12_03apr85EHSB
    by Bert Visser, on Flickr

  10. #710
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    In 2009 werd Eelde voor het eerst in 40 jaar bezocht door een Lockheed L-188 Electra-II, en wel door de G-FIZU, een L-188CF van Atlantic Airlines (ook bekend als Air Atlantique). Vanwege een oliedruk waarschuwing van motor-1 in de cockpit, werd er op 3 motoren geland.


    G-FIZU_12jul09EHGG1
    by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •