Pagina 16 van 118 EersteEerste ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #151
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Nog een KLM 747, dit keer de PH-BUG 'Orinoco', landend op de (toen nog) 06 van Schiphol op 5 januari 1985:


    PH-BUG_05jan85EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #152
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Nog een KLM Jumbo, nu de PH-BUM 'Charles E. Kingsford-Smith' net loskomend van de 01L op Schiphol. De 01L heet tegenwoordig 36C.
    De horizon staat wat scheef, maar omdat dit een diascan is, verlies ik te veel als ik die rechtzet...


    PH-BUM_17may85EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

  3. #153
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Mooie foto Bert!

    Wat is het ook een groot ding hè, als je de vliegers zo ziet zitten.

  4. #154
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Dank je, je ziet inderdaad pas hoe groot zo'n ding is, als je een vergelijking kunt maken met iets bekends, zoals in dit geval een mens :-)

    Hier de volgende, dit keer een DC-9 op Eelde. Op 14 augustus 1984 deed de KLM een chartervlucht met DC-9-32 PH-DOB 'Santa Monica' naar Eelde. De "DOB" was de laatste in de serie DC-9's van de KLM, die liep van PH-DNA - PH-DNZ + PH-DOA en -DOB.


    PH-DOB_1_14aug84EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

  5. #155
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Of het te maken had met bovenstaande charter van 14 augustus weet ik niet, maar op 5 september dat jaar kwam er weer een KLM-negen op Eelde: dit keer de PH-DNV 'Warschau'.


    PH-DNV_1_05sep84EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

    Tegenwoordig hebben veel vliegtuigen van de KLM nog steeds namen, maar de DNV had behalve een naam ook nog het stadswapen van Warschau:

    PH-DNV_2_05sep84EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

  6. #156
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Tegenwoordig hebben veel vliegtuigen van de KLM nog steeds namen, maar de DNV had behalve een naam ook nog het stadswapen van Warschau:
    Mijn zus vloog ooit als BWK op de 747 City of Hong Kong en daar hing deze plaquete :



    Dat ding woog nogal veel en KLM Engineering had er nogal een grote kluif aan omdit sterkte technisch aan een licht gewicht vliegtuig wandje te hangen ( gecertificeerd )

  7. #157
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Mijn zus vloog ooit als BWK op de 747 City of Hong Kong en daar hing deze plaquete :



    Dat ding woog nogal veel en KLM Engineering had er nogal een grote kluif aan omdit sterkte technisch aan een licht gewicht vliegtuig wandje te hangen ( gecertificeerd )
    Mooi, zo'n plaquette!
    Ik wist niet dat ze dit hadden (wel van schepen).
    Maar waarom de plaquette van de "City of Bangkok" in de "City of Hong-Kong" hangt, is me een raadsel (ha, ha, ha)

  8. #158

    Standaard

    Verbaast me dat ze die meuk ophangen, als het flink wat weegt... Kost serieus brandstof.

  9. #159
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Maar waarom de plaquette van de "City of Bangkok" in de "City of Hong-Kong" hangt, is me een raadsel (ha, ha, ha)
    Wacht maar het wordt nog erger. Mijn zus vloog als BWK op de 747. Laat de City of Bangkok nu net een 747-400 zijn die geen BWK's heeft ............

  10. #160
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Laat ik eens een vreemde eend in dit topic gooien: BAe-146-200 G-TBIC. Helaas is dit een diascan van de eerste serie, vandaar de mindere kwaliteit (soms heb je dat...) :-)


    G-TBIC_07jun97EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

    Dit toestel was van 29 mei 1997 tot 25 oktober 1997 door Transavia geleased; als ik me goed herinner vanwege vertraging in de levering van nieuwe Boeings.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •