Pagina 1 van 118 1 2 3 11 51 101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 1172

Discussie: De kluis van Bert

  1. #1
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Cool De kluis van Bert

    In de kluis van Bert zit een behoorlijk aantal foto's, scans en digitale platen, voornamelijk van tuigen die vliegen of vlogen.
    Ik ben van plan om hier regelmatig een fotootje te plaatsen. Omdat ik geen criterium heb gesteld, behalve dat het door mij gemaakte foto's zijn, kan het dus militair, civiel, ergens-er-tussen-in, groot of klein zijn.

    Ik begin bij een toestel dat vermoedelijk niet veel bezoekers van dit forum in het echt en operationeel heeft gezien.
    Het betreft hier een diascan van een foto van de Mildenhall Air Fete op 25 mei 1985. De plaat is gedigitaliseerd, maar omdat er kleurzweem in de lucht optrad is die nu egaal witgrijs gemaakt. De foto is dus meer bewerkt dan ik normaal zou doen.

    Lockheed SR-71A Blackbird 64-17962 van het 9e SRW, det. Mildenhall in de start:

    64-17962_25may85EGUN1
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #2

    Standaard

    Die kluis van Bert heeft vast een heel mooie inhoud...ben reuze benieuwd !
    Groetjes, Trudy

  3. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tev Bekijk bericht
    Die kluis van Bert heeft vast een heel mooie inhoud...ben reuze benieuwd !
    Groetjes, Trudy
    Wel... we komen er vanzelf achter. Om verzoeknummers vragen is mogelijk, weet natuurlijk alleen niet of ik overal plaatjes van heb :-)

    Hier dezelfde SR-71 bij de landing op dezelfde dag als die hierboven:

    64-17962_25may85EGUN4
    by Bert Visser, on Flickr

  4. Standaard

    .
    Laatst gewijzigd door KriskrasKapitein; 7 mei 2020 om 01:14

  5. Standaard

    Mooie foto's, blijft een van de elegantste toestellen!

  6. #6
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    534

    Standaard

    Ben ook benieuwd naar de inhoud Bert.

    Mag ik vragen welke fotoapparatuur jij gebruikt voor al dat moois?

    Adri

  7. #7
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    De dia's zijn eigenlijk allemaal gemaakt met een Canon A-1 met verschillende lenzen, geen van allen Canon. Ik zie in de oude tas nog een Sigma 28-70mm met 1:2.8 en een Tamron SP 60-300mm met 1:3.8-5.4 liggen.
    Vanaf 2006 ben ik digitaal gaan doen met de Canon EOS350D met de standaard kitlens (EFS 18-55mm met 1:3.5-5.6), een Canon EF 24-105mm met 1:4 L IS USM (helaas al jaren kapot) en voor het grotere werk de Canon EF 100-400mm met 1:4.5-5.6 L IS USM.
    In de diatijd had ik er een 2e body erbij, de Canon AE-1 (voornamelijk voor negatieffilm), en tegenwoordig is dat een 2e EOS350D (die dus maar 8MP heeft). Op deze manier hoef je minder vaak lenzen te wisselen (of helemaal niet), wat de kans op stofjes in de camera vermindert.

    Ook gelijk maar weer een plaatje erbij:

    MT-35_17jul07EBBL2
    by Bert Visser, on Flickr

  8. #8
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    een Canon EF 24-105mm met 1:4 L IS USM (helaas al jaren kapot)
    Hallo Bert, ikzelf heb ook een canon EFS17-85mm lens die ooit kapot is gegaan doordat er een flexibel printplaatje kapot was gegaan.
    Was spannend maar ik heb hem wel zelf kunnen repareren.



  9. #9
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Precies... die kabel die het diafragma bedient. Bepaalde types lens van Canon hebben daar last van, en sommigen daarvan, vooral in Australië en omstreken, gingen binnen een jaar kapot (volgens verschillende websites). Die van mij heeft het zeker 7 jaar volgehouden en ik had nooit geld om 'm te laten repareren, vandaar dat de lens nu nog gewoon in de kast staat.

    Hier een plaatje van de RLS op Eelde in 1984. Vanwege de parachute lijkt me dat er een oefening in aerobatics op het programma staat:

    PH-BNL_27apr84EHGG1
    by Bert Visser, on Flickr

  10. #10
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.912

    Standaard

    Geen woorden nodig:


    PH-BUH_16jul06EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •