Pagina 7 van 118 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 17 57 107 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #61
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hee Bert, ik zou deze foto een kwart naar rechts draaien. De S-11 is geen duikbommenwerper.

    Groet Ruud en blijf gezond.

  2. #62
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hee Bert, ik zou deze foto een kwart naar rechts draaien. De S-11 is geen duikbommenwerper.

    Groet Ruud en blijf gezond.
    Toch niet, Ruud :-)
    Dit is echt hoe ze vlogen. Dit is het begin van de tegengestelde looping en een normaal gedeelte van de show. Helaas voor mij had ik scherp gesteld op de verkeerde kist.

  3. #63
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Hier heb ik er nog eentje. Duidelijk te zien is dat de achterkant van de vleugel volle zon krijgt, maar de leading-edge in de schaduw zit.
    Duidelijk een kist die naar beneden vliegt :-)


    Fokker_Four_01jun09EHOW02
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #64
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Allemachtig Bert.
    Het is duidelijk te lang geleden dat ik ze heb gezien op een Luchtmachtdag, of is het de leeftijd die me parten speelt?

    Groet Ruud en blijf gezond.

  5. #65
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Nee, het is eerder een kwestie van: "Och, de Fokker-Four, die heb ik al zo vaak gezien. Ik ga even op de static rondkijken (of zo iets)"
    In dit geval denk ik dat ik vanwege de mooie blauwe lucht en volle zon maar eens weer een keertje opgelet heb. :-)

  6. #66
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    In post één had ik het ook over vloogtuigen, welnu: hier is er eentje:


    K-3044_17jun10EHGR
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #67
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Nog meer vloogtuigen...
    In het NMM (Nationaal Militair Museum) hangt deze F-15A Eagle in de kleuren van het Soesterbergse 32e Fighter Group. Op het platform erachter staan nog twee toestellen in de kleuren van deze FG: een F-86F Sabre en een F-102A Delta Dagger. Helaas hebben deze toestellen geen van allen bij het 32e gevlogen. De Eagle is eigenlijk 74-0083 en kwam van het 123e FS, 142e FW, Oregon ANG; de F-86 is 5307 ex Portugese Luchtmacht en de Delta Dagger was 61052 bij de Grieks luchtmacht. (bron: EMOOS 2014)


    32FG_26dec15SSB1
    by Bert Visser, on Flickr

  8. #68
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    "Beware of the Hun in the sun!"

    Ex RAF-baas Air Marshall Cliff Spink vliegt Buchon G-BWUE boven Oostwold op 27 augustus 2007, komend van een vliegshow in Noorwegen.
    Op Oostwold werd een tankstop gemaakt op weg naar huis en de stukjes plakband werden van de Swastika gepulkt, want boven (en in) Duitsland mag een Swastika niet in het openbaar worden vertoond, Op de foto zie je op de staart wat ze er van gemaakt hadden.
    De Buchon was in gezelschap van Mustang "Big Beautiful Doll" met als piloot Rob Davies, de eigenaar. Formatiefoto's hiervan staan wel in met formatietopic :-)


    G-BWUE_27aug07EHOW03
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #69
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Een behoorlijk spectaculaire take-off van de RA-25755, een Mil Mi-171, op de ILA'94 op Berlijn. Normaal wordt er gehoverd en naar een taxibaan gevlogen, maar deze rus kwam van de grond en ging meteen vol gas vooruit...!


    RA-25755_26may94Berlin
    by Bert Visser, on Flickr

  10. #70
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Plaatje van Eelde... Op 13 juli 1997 kwam de N901SJ, een Lockheed L-100-30 Hercules van Southern Air even langs.


    N901SJ_13jul97EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •