Pagina 47 van 118 EersteEerste ... 37 45 46 47 48 49 57 97 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 461 t/m 470 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #461
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Prachtige foto als je het mij vraagt!

  2. #462
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Dank je. Overigens had de opmerking van Pim wel 2 emoji's achter de zin, maar het forum laat die mini-japannertjes al een jaar of zo niet meer zien. "Volgende keer met invul flits misschien ? "
    Ik had natuurlijk wel verschillende belichtingen geprobeerd, maar het werd óf bovenstaand resultaat óf een lichtere kist, maar dan met veel minder indrukwekkende lucht. Ik koos deze :-)

    De volgende. Een gewoon spottersplaatje van een Nederlands geregistreerde Mooney M.20K-231 op Eelde, in de tijd dat we nog van de zonkant mochten fotograferen en met het oude terras. Iemand die hier nog wat bijzonders aan ziet?


    PH-WJO_09sep88EHGG1
    by Bert Visser, on Flickr

  3. #463

    Standaard

    Het enige wat me opvalt is dat het achterste gedeelte van de romp onder een hoek met de rest van de romp is gemonteerd (gezien de beschildering).

  4. #464
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanRoza Bekijk bericht
    Het enige wat me opvalt is dat het achterste gedeelte van de romp onder een hoek met de rest van de romp is gemonteerd (gezien de beschildering).
    |

    Dat komt omdat bij een Mooney het hoogteroer getrimmed word door de gehele staart te verdraaien ( dus inclusief richtingsroer en verticaal staartvlak )

  5. #465

    Standaard

    Wat me opvalt is en 3, 2, 1, aftellen voor de lancering. Leuk bedacht van Wubbo.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #466
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    PH - Wubbo Johannes Ockels

  7. #467
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Dit is ook de PH-WJO

    Naam: Mooney PH-WJO.jpg
Bekeken: 420
Grootte: 90,6 KB

    Zo die Wokkels heeft geluk gehad op 5 december '89. Het was pas z'n 4e bakkie.

    Dit vond ik wel een aardige:
    Wiki: The tail fin looks as though it is "leaning forward", but it is approximately vertical in level flight, depending on trim setting

    Adri

  8. #468
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik bedoelde inderdaad de registratie: de initialen van astronaut Wubbo Ockels. Matthieu: 321 staat er niet, het is 231 en dat is onderdeel van de type-aanduiding van de M.20K. Dat gedoe over de staart is extra... wist ik ook niet :-)

    Hier zie je de man 'himself' (wel op een andere dag gemaakt als de 1e plaat van de WJO.


    PH-WJO_06jun89EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

    Overigens: de plaatjes van een gekraakte PH-WJO kwam omdat hij op Lille oplijnde voor vertrek, maar daar nog geen toestemming voor had. Een landende A320 van Air Inter heeft toen een paar stukjes van de kist meegenomen.
    Zie: ASN Aircraft accident Airbus A320-211 F-GHQB Lille-Lesquin Airport (LIL) (aviation-safety.net)

  9. #469
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Herman is wat minder omfloerst in zijn oordeel.

    Naam: Mooney PH-WJO crash.jpg
Bekeken: 150
Grootte: 243,2 KB

    Adri

  10. #470
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Tja... ik wilde er niet teveel over zeggen, ook niet over andere incidenten :-)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •