Pagina 24 van 118 EersteEerste ... 14 22 23 24 25 26 34 74 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #231
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    De A7-ACG is een Airbus A330-202 van Qatar Airways, geplaat op 6 april 2007 op Frankfurt. Die dag heb ik zelfs twee A330's in dit speciale "15th Asian Games Doha 2006" kleurenschema kunnen fotograferen.


    A7-ACG_06apr07EDDF
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #232
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Zelfde dag, zelfde plek, maar dit keer het speciale "Freedom of Space" kleurenschema van Malaysian Airlines op B777-2H6(ER) 9M-MRD.
    Helaas bleek er 7 jaar later geen freedom of space te zijn voor dit toestel... :-(


    9M-MRD_06apr07EDDF1
    by Bert Visser, on Flickr

  3. #233
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Een quoot uit het topic "Foto's naoorlogse LSK/KLu die ook nog thuis lagen"
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dagger Bekijk bericht
    Passagiersvliegtuigen hebben gewoonlijk vortex generators (VG) op een of beide zijden van elke motorgondel, bij de KDC-10 zitten VG's aan beide zijden van elke motorgondel.
    Op jouw foto is alleen een vortex te zien die vanaf de binnenste VG over de vleugel loopt, en dat is ook precies het doel van die VG. De buitenste VG is op de foto wel te zien maar de vortex niet omdat daar blijkbaar net geen condensatie optreedt. De vortex is er wel maar men kan hem niet zien. Ook hier is het doel om een hogere invalshoek te kunnen vliegen zonder stall bij die anders te lage snelheid.

    Sommige vliegtuigen hebben kleine VG's over een groot deel van de vleugellengte, sommigen ook op de neus en/of de staart. Ze zijn er in alle soorten en maten, maar ze vallen alleen op als men er op let.
    Ik heb even twee foto's opgezocht waar de Vortex Generator en/of de vortex zelf goed te zien is. Omdat dit civiele kisten zijn, horen ze niet het topic van Ruud...
    Bij deze Triple Seven is het goed te zien bij de stuurboordmotor, je kunt zelfs zien dat het bij de VG vandaan komt.

    PH-BQE_05aug09EHAM1-1
    by Bert Visser, on Flickr

    Bij deze plaat van de MD-11 zie je bij de bakboordmotor zowel de binnenste als de buitenste vortex:

    PH-MCU_08feb09EHAM1
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #234
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Dank je wel Bert.
    Als niet techneut is me dit nooit eerder opgevallen.
    Mijn dank aan de techneuten, weer wat geleerd.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.

  5. #235
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Helaas niet helemaal scherp, maar dit is een foto van 2 april 1984 op Eelde. Hamburger Flugzeug Bau HFB-320 Hansajet PH-HFC doet de calibratie van de navigatiebakens van baan 23 op Eelde.
    De HFC was de 3e Hansajet van de RLS. De HFA en HFB (gebruikt als jettrainer) vlogen van 1969 tot 1976 bij de RLS en waren dus al jaren eerder afgestoten, de HFC was omgebouwd tot 'calibrator' en die vloog dus in 1984 nog. In 1985 werd ook deze uitgefaseerd. Het toestel heeft nog een poosje wit met US-iaanse regi op Rotterdam gestaan.


    PH-HFC_02apr84EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

    Ik heb nog een plaatje van deze missie, dit keer met tegenlicht, maar wel scherp :-)


    PH-HFC_02apr84EHGG2
    by Bert Visser, on Flickr

    Hier de HFC op naam van Rijnmond Air Services te Rotterdam:

    PH-HFC_08mrt86EHRD
    by Bert Visser, on Flickr

  6. #236
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Deze keer een Franse Luchtmacht Rafale B in de landing op Base Aerienne 133 Nancy-Ochey. Het toestel draagt de code 113, maar dat is BA113 St. Dizier-Robinson..
    Dit is een uitsnede van een digi waar het hele toestel op staat :-)


    342/113-FI_16apr14LFSO2crop
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #237
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Bovenstaande foto is een prachtig voorbeeld van hoe mooi digitale fotografie kan zijn. De originele foto staat namelijk hieronder.
    Dit soort gedetailleerde uitsnedes was mij in de negatief- en diatijd vast niet gelukt... en dan te bedenken dat ik maar een 8 megapixel camera heb :-)


    342/113-FI_16apr14LFSO2
    by Bert Visser, on Flickr

  8. #238
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Een plaatje van Frankfurt on 29 maart 2012. CSA (de Tsjechische Luchtvaartmaatschappij) had dat jaar 2 737's in retrokleuren gestoken. Een rooie en een blauwe. Deze kleuren zaten vroeger natuurlijk op de Tupolevs:


    OK-XGB_29mrt12EDDF2
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #239
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Best leuk dat retro!

  10. #240
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ja, hè, ik zal er nog eens een paar opzoeken :-)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •