Pagina 36 van 118 EersteEerste ... 26 34 35 36 37 38 46 86 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 351 t/m 360 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #351
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Geen voetballers deze keer. Eigenlijk had ik wel zin in wat lekkers...:


    D-AHFM_05jul09EDDL1
    by Bert Visser, on Flickr

  2. #352
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik heb nog zat plaatjes van airliners in 'gekke' kleuren, maar laat ik eerst maar weer eens wat militairs in beeld brengen van de KLu Open Dag op Volkel in 2009:


    static_20jun09EHVK
    by Bert Visser, on Flickr

  3. #353
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Over bovenstaande foto: heeft iemand een idee over waarom er 8 Ferrari's op een KLu Open Dag stonden?

    Iets meer actie deze keer. Een redelijk uitvergrote plaat van 4 KLu F-16's die de bocht om komen voor een schijnaanval (base-attack) op Leeuwarden. Bij alle vier zijn de condensstrepen te zien, waaruit blijkt dat ze hier in vochtige lucht wel wat G's trekken.


    base-attack_21jun08EHLW
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #354
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Altijd een leuk onderdeel: als ze achter elkaar take-off gaan.

    Gave foto!

  5. #355
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik vond ook nog weer een kist in "voetbalkleuren", al lijken in dit geval de titels het meeste te doen. Airbus-330-243 A6-EYE van Etihad Airways is in het speciale "Bad Moon Rising" kleurenschema met "Manchester City Football Club"-titels. Als je goed kijkt zie je dat de hele kist in voetbal zeshoekjes is geschilderd.


    A6-EYE_27mrt12EDDF1
    by Bert Visser, on Flickr

  6. #356

    Standaard

    Wat leuk, Bert...,et deze kist ben ik van Abu Dhabi naar Perth vervoerd (een paar jaar geleden)
    Groetjes, Trudy

  7. #357
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Gaaf!
    Ja, zo eentje onthoud je wel. Ik vlieg bijna nooit (meer), maar ik weet precies in welk toestel ik gevlogen heb.
    Zijn er hier meer mensen die dat bijgehouden hebben, of is het hier meer een kwestie van: "ik stap in en na de vlucht stap ik weer uit en het zal wel..." ?

  8. #358
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ongeveer 35 jaar geleden, in 1986, begonnen eigenlijk pas de vakantievluchten vanaf Eelde. In de jaren '60 en '70 was er incidenteel ook wel iets, maar vanaf 1985-1986 kwam het pas goed op gang met in de zomer elke 2 weken een vlucht. Oasis uit Spanje was volgens mij de eerste buitenlandse club die vanaf Eelde vloog met 'lange negens'. Op 23 aprll 1986 was ook Martinair van de partij, in dit geval met de PH-MBZ:


    PH-MBZ_23apr86EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #359
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Helemaal niks aan, zo'n wit/grijze kist, maar wel weer een Martinair DC-9-82. Midden jaren '80 werden die lange negens regelmatig verhuurd aan anderen; de PH-MCD is een poosje in Oostenrijk geweest als OE-LYM. Ik herinner me nog bij deze plaat dat er of een bommelding was geweest, of dat er meer bagage dan passagiers was. In elk geval werd elk stuk ruimbagage op het platform gezet en iedere passagier moest z'n eigen spulletjes er tussenuit halen. Dat heeft natuurlijk weer minimaal een uur vertraging opgeleverd...


    PH-MCD_08dec86EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

  10. #360
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    In de tijd voor de grote bezuinigingen bij de RAF van de laatste jaren had de RAF Queens Flight o.a. de beschikking over 2 Westland Wessex HCC.4 heli's in het distinctieve rood met donkerblauw.
    Ik weet niet meer of ik ze ooit in de UK heb gezien, maar in 1986 had ik beide heli's binnen een maand op Eelde op de plaat. Geen koninklijke vluchten, maar blijkbaar trainingsvluchten. De Wessex HCC.4 was in april 1969 bij de Queens Flight gekomen en bleef tot dit onderdeel in april 1995 werd samengevoegd met 32 Sqn, wat de nieuwe naam 32 (The Royal) Squadron opleverde.


    XV733_06mrt86EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •