Pagina 43 van 118 EersteEerste ... 33 41 42 43 44 45 53 93 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #421
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tev Bekijk bericht
    "mislukt" of niet, die foto hééft iets, Bert !
    groetjes, Trudy
    Dank je, dat gevoel heb ik ook, anders had ik 'm niet bewaard en al helemaal niet hier in de kluis gezet :-)
    Soms valt het mee...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dagger Bekijk bericht
    Omdat je het toevallig ook over "mislukte" foto's hebt vraag ik me af waarom die eerste twee SR-71 foto's aan het begin van dit topic niet echt scherp lijken, ook niet op Flickr. Wat was daar de reden van? Miezerig weer? Reservecamera?
    Nee, heel simpel. Slechte diascans. Ook heb je op Mildenhall altijd tegenlicht.
    De originele scherpe dia's zijn Fuji-100, en de diascanner een PrimeFilm-1800 met originele software.
    Bij latere scans met nieuwe software van Vuescan zagen de onbewerkte scans er zelfs al beter uit dan de bewerkte scans met oude originele software. Ik zou ze dus allemaal nog een keertje opnieuw moeten scannen, maar daar kom ik voorlopig nog niet aan toe.

  2. #422
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Hier nog maar eentje van dezelfde show als die van post 417 op blz.42:


    Q-17_17sep11EHLW01
    by Bert Visser, on Flickr

  3. #423
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Toen je op Schiphol nog mooi op het weggetje langs de gehele lengte van de 06-24 kon fotograferen... één van de beste plekken om bij een Schipholbaan foto's te maken. In dit geval op 17 juli 1989 toen de "Air Force One" en Air Force Two" kort na elkaar binnenkwamen. Hier een diascan van de 72-7000, op dat moment "Air Force 1" voor George Bush.


    72-7000_17jul89EHAM1
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #424

    Standaard

    't Is maar goed, dat Trump nooit zijn nieuwe beschildering van de Air Force One heeft doorgevoerd. Een rode bies haalt het niet bij deze beschildering (vind ik).

  5. #425

    Standaard

    George Herbert Walker Bush, 41e president van de Verenigde Staten...

  6. #426
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ja, Bush-1 :-)

    Ik heb al vaker wat airliners laten zien die als reclamebord zijn gebruikt. Deze zou ook voor slechtzienden geen probleem moeten zijn:


    HB-IUH_31mrt97EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #427
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Een zeldzaam toestel, de Shorts SC.5 Belfast. Er zijn er maar 10 van gemaakt, en in eerste instantie gingen ze allemaal naar de RAF. Tegenwoordig vliegt er volgens mij geen enkel exemplaar meer van (of er moet in Australië nog eentje rondkachelen...)

    "Goh... lijkt wel wat op een Hercules"
    Vergis je niet; deze is heel wat groter dan een Lockheed C-130H. Die heeft een lengte van 29,79m en deze Belfast is ruim 11 meter langer (41,58m). Natuurlijk zijn de andere maten ook overeenkomstig groter. Maximum startgewicht van de C-130H is ruim 70 ton, de Belfast kreeg nog ruim 104 ton de lucht in.


    G-BEPS_20oct90EHAM
    by Bert Visser, on Flickr

  8. #428

    Standaard

    Mooie opname, en inderdaad erg groot van binnen.
    Ik ben er regelmatig in geweest, de Belfast kwam regelmatig bij Fokker, waar ik toen werkte, vleugels brengen
    van de F.28 en later voorde Fokker 100
    Die werden bij Short in Ierland gemaakt.
    Bijgaande foto's zijn bij Fokker Ypenburg gemaakt waar de Belfast een F.27 komt brengen die gecrashed was in Libië.
    De F.27 is van Libyan Arab Airlines.
    De Belfast had regelmatig dit soort klussen voor Fokker, wereldwijd gecrashte Friendships ophalen om bij Fokker Ypenburg te repareren.

    Henk Steevens.

    Naam: Ypenburg Short Belfaster, F-413 5A-DBO wordt uit geladen.jpg
Bekeken: 520
Grootte: 483,4 KB

  9. #429

    Standaard

    Ook deze hoort er nog bij.Naam: Ypenburg Short Belfaster 2.jpg
Bekeken: 190
Grootte: 206,4 KB

  10. #430

    Standaard

    Net Jonas en de Walvis. Had Ypenburg in die tijd een start- en landingsbaan die lang genoeg was voor de Belfast? In de foto van # 428 kun je trouwens mooi het drukloze gedeelte zien van de voorkant van de romp. Altijd al een briljante constructie gevonden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •