Pagina 32 van 118 EersteEerste ... 22 30 31 32 33 34 42 82 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #311
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik meende ooit iets gehoord te hebben dat er niemand meer is (in Nederland?) om de papieren geldig te houden... dus luchtwaardigheid van het toestel, maar dus ook de papieren van monteurs/BWK's/piloten. En zonder geldige papieren komt het toestel nooit weer aan vliegen toe, zelfs als het technisch in orde is...

  2. #312

    Standaard

    en dat niet alleen: wie gaat het verzekeren en tegen welke prijs? Daarbij kost een vlieguur een vermogen, en ik zie niemand in Nederland die momenteel daarin stapt (financieel bedoeld!).

    Hans

  3. #313
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Foto 2 van 3 van de aankomst van Constellation N749NL op Lelystad.
    Wat is het toch een elegant en mooi toestel.


    N749NL_28sep02EHLE1
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #314
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    En hier is dan de derde van het drieluikje:


    N749NL_28sep02EHLE3
    by Bert Visser, on Flickr

  5. #315
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Soms moet je even 2x kijken naar een foto. Hier lijkt het erop dat Lelystad een heel aparte weerhaan boven op de windsok heeft geplaatst:


    PH-MLR_03may08EHLE
    by Bert Visser, on Flickr

    Of zou die TB-10 Tobago een zware sleep willen oppikken?

  6. #316
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    In het voorjaar van 1985 had Bundespresident Richard von Weitzäcker een 3-daags staatsbezoek aan Nederland. Voor de verandering werd ook eens Noord-Nederland aangedaan en omdat er een mooi vliegveld ligt op de grens van Drenthe en Groningen besloten de Duitsers om niet terug te gaan naar Marinevliegkamp Valkenburg (vanwege de nabijheid Koningin en regering en waar ze aangekomen waren), maar om het bezoek te eindigen met vertrek vanaf Eelde. Dat leverde twee van de drie Fokker-VFW 614's op alsmede een HFB-320 Hansajet 5 dagen later.


    17+01_01jun85EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #317
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    De foto van VFW614 17+03 ziet er eigenlijk net zo uit als de plaat van hierboven, want ongeveer op dezelfde plek genomen.
    De HansaJet heb ik gewoon vanaf het terras kunnen maken.


    16+06_06jun85EHGG
    by Bert Visser, on Flickr

  8. #318
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Bij ons soort fotograferen (vliegtuigen of zelfs actie algemeen) ben je afhankelijk van enkele factoren die buiten je beïnvloeding vallen, zoals zon/wolken/tegenlicht, goede of verkeerde landings/startbaan en dergelijke.
    Onderstaand is een mooi voorbeeld.


    In 1983 zag ik m'n eerste A-10 Thunderbolt-II 'in het wild'. Ik had ze natuurlijk al op vliegshows gezien, maar op 19 september dat jaar had ik m'n eerste op Leeuwarden. In die tijd waren ze groen gecamoufleerd i.p.v. het saaie grijs van tegenwoordig. Toch waren we toen blijer met een grijze, want die waren veel beter 'leesbaar' dan die groene. Ook had je zon nodig bij zo'n groene, terwijl die grijze ook bij bewolkt weer nog wel redelijk op de dia kwam te staan.


    De 80-0205/WR van de 81e Tactical Fighter Wing op Bentwaters-Woodbridge (in Engeland) taxiet hier via Leeuwarden-Zuid naar de baan.
    Het was bewolkt en daar was ik niet blij mee. Toen het toestel vlak bij me was, bleek de wolk net "als sneeuw" voor de zon te verdwijnen en had ik m'n zonnige plaat :-)
    Die witte buis onder de vleugel is een AN/ALQ-119 stoorzender, zie: File:AN-ALQ-101, AN-ALQ-119, and AN-ALQ-131 dual-mode, noise and deception countermeasure systems - National Electronics Museum - DSC00454.JPG - Wikipedia



    80-0205/WR_19sep83EHLW
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #319
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Eén van de twee korte Herculessen van de KLu doet z'n best om wat hoger op te komen...


    G-781_22oct12EHEH1
    by Bert Visser, on Flickr

  10. #320

    Standaard

    Ik neem aan, dat het vliegtuig niet is gefotoshopped in de maan. Want dan is het een spectaculaire foto. Moet met een sterke telelens gemaakt zijn, anders zie je de maan niet zo groot en scherp, en nog met een snelle sluiter ook, anders zie je de props niet zo afzonderlijk, terwijl het licht niet al te veel is. Dus een zeer fraaie foto.
    Als het wel gefotoshopped is, had het erbij moeten staan.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •