Pagina 46 van 118 EersteEerste ... 36 44 45 46 47 48 56 96 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 451 t/m 460 van 1177

Discussie: De kluis van Bert

  1. #451
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerard gielis Bekijk bericht
    ehh.... wel en geen winglet?
    Dat was niet wat ik bedoel, maar je hebt natuurlijk wel gelijk.

    Maar we zien zoveel toestellen met of zonder winglets, kleintjes, hele grote of dubbele - dus dat was 't niet. Ik schrijf dat trouwens wel op in m'n movements en database of er winglets op zitten (behalve als 't standaard is, zoals bij de oude Airbussen, maar die dingen kun je bijna geen winglets noemen...)

    Nee, 't is wat anders. Er zijn veel soorten spotters/luchtvaartfotografen of hoe je ze noemen wilt, maar 1 ding hebben we bijna allemaal gemeen: we gaan voor de "nummertjes". Ik geef iedereen nog even de kans :-)

  2. #452
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    HZM - HZW. Twee (ex) blauwe vogelkisten.

    Adri

  3. #453
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    HZM - HZW. Twee (ex) blauwe vogelkisten.

    Adri
    Dat is wat ik bedoelde, alleen andersom: de "PH-HZ"-serie is origineel Transavia en dus is 'die blauwe' het buitenbeentje :-)

    Al die 737's van Transavia en KLM hebben de Boeing-code "K2" en zijn dus besteld door/via Transavia. De Boeing-code voor KLM is "06": dus B737-8K2 en B737-7K2 (en b.v. B767-306)
    Met winglets wordt het dan B737-8K2(w) en B737-7K2(w) en met Splitwing Scimitar winglets maak ik er B737-8K2(sw) van, maar dat is onofficieel. Spottersaanduidingen zijn vaak uitgebreider dan de origniele fabrikantaanduidingen.
    Laatst gewijzigd door Heron; 16 oktober 2021 om 14:38 Reden: typo's

  4. #454
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Laat ik er nog maar weer eens een warbird tegenaan gooien...
    N167B (opgeschilderd as USAAF 44-34602/BC-602 'Sugarland Express' is de Douglas A-26B Invader van de Scandinavian Historic Flight en die bezocht Eelde voor het eerst op 4 augustus 1989. Het toestel was na WO2 omgebouwd tot zakenvliegtuig door Monarch en die luxe cabine had het toestel hier nog. Ik weet niet in hoeverre het toestel later nog teruggebouwd is tot "origineler".


    N167B_04aug89EHGG1
    by Bert Visser, on Flickr

  5. #455
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Hier nog een foto van die dag. Je kunt zien dat er (achter de trap) nog panoramaruiten zitten en ook de gunturrets zitten er nog niet op.


    N167B_04aug89EHGG2
    by Bert Visser, on Flickr

    Overigens zijn m'n foto's jaren later gebruikt bij de restauratie van het toestel, vooral wat beschildering betreft.
    Laatst gewijzigd door Heron; 19 oktober 2021 om 00:59

  6. #456
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Soms zitten ze aan de voorkant, soms zitten ze aan de achterkant, die molenwiekjes :-)


    PH-TCN_08feb07EHGG0
    by Bert Visser, on Flickr

  7. #457
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Bovenstaande en onderstaande foto zijn van de PH-TCN, een Piaggio P-180 Avanti van Plano di Volo VoF uit Nieuwegein. Het toestel werd op 22 october 2004 ingeschreven in het PH-register, werd onder dezelfde eigenaar in 2011 gebruikt door Solid-aiR en in 2012 door JetNetherlands.
    In 2015 werd het toestel bijna LX-YSL, maar dat ging niet door... het werd toen LX-SUN. (Overigens staan de letters YSL vaak voor Yves St.Laurent). In 2017 kwam het toestel terug als PH-TCN, maar in 2020 werd het verkocht als N2444Z.


    PH-TCN_08feb07EHGG1
    by Bert Visser, on Flickr

  8. #458
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Op de terugweg van de Historic Grand Prix op Zandvoort in 2014 toch nog maar even snel op Schiphol-Oost gekeken... en met deze luchten moest ik natuurlijk wel een plaatje maken. Dit is Fokker-50 PH-JXK van Denim Air ACMI BV. Het toestel werd 5 weken later hergeregistreerd in Kenia als 5Y-JXK en zou daar nog rond moeten vliegen...


    PH-JXK_31aug14EHAM3
    by Bert Visser, on Flickr

  9. #459
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Volgende keer met invul flits misschien ?

  10. #460
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Volgende keer met invul flits misschien ?
    Dan had ik meer gehad aan schijnwerpers voor in de bouw. Het toestel stond meer dan 30 meter van me vandaan en ik moest door een gaashek fotograferen... onmogelijk om te flitsen, dus.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •