Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Boek over: 4de Ja.V.A. Mobilisatie- en Oorlogstijd op Vliegveld Bergen

  1. #1

    Standaard Boek over: 4de Ja.V.A. Mobilisatie- en Oorlogstijd op Vliegveld Bergen

    Ik kwam toevallig op amazon.nl het volgende nog te verschijnen boek (april 2021) tegen:



    Uitgegeven door Violaero in samenwerking met Stichting Fokker G-1 maar op hun beider websites zie ik het niet aangekondigd.

    Het staat ook al op bol.com en is blijkbaar het eerste deel van een nieuwe Fokker G-1 Collectie.

    "Het eerste deel gaat in op de operaties van de 4de Ja.V.A. op het vliegveld Bergen (NH) vanaf de oprichting in september 1939. Om de neutraliteit te bewaken werden patrouilles gevlogen en ook de -veelal Duitse- indringers onderschept. Toen de Duitse overval een feit was, werd een deel van de 4de Ja.V.A. naar Schiphol overgeplaatst. In de oorlogsdagen werden vanaf Schiphol en Bergen missies gevlogen. Hoewel gehinderd door Duitse aanvallen en geleden verliezen, werden door de mannen van de 4de Ja.V.A. met hun G-1's tot de capitulatie verschillende missies gevlogen. Na de capitulatie werd het onderdeel ontbonden en de nog bruikbare vliegtuigen als oorlogsbuit door de bezetter naar Duitsland overgebracht."

    Weet iemand hier meer van, bijvoorbeeld inhoudsopgave? g-1reaper wellicht?

    Is al bekend waar de volgende delen over gaan en wanneer die in de planning staan?

    https://www.amazon.nl/4de-Ja-V-mobil...dp/9086163912/
    https://www.bol.com/nl/f/-/9300000006642680/

  2. #2

    Standaard

    Als je het boek dan bestelt dan is mijn advies: bij Amazon. Want Bol.com heeft onze nationale held Zwarte Piet in de ban gedaan. Daarom doe ik Bol.com in de ban.

    Dick

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Bestel boeken altijd rechtstreeks via de uitgever (www.lanasta.nl) om ze daarmee te ondersteunen, of in dit geval via Stichting Fokker G-1 (www.fokkerg-1.nl)

  4. #4

    Standaard

    Interessant, in hoeverre is dit boek anders dan het boek van J. Schuurman?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Bestel boeken altijd rechtstreeks via de uitgever (www.lanasta.nl) om ze daarmee te ondersteunen, of in dit geval via Stichting Fokker G-1 (www.fokkerg-1.nl)
    Ja, maar mijn vragen waren eigenlijk:

    Waarom wordt dit boek niet genoemd op hun websites?

    Is er al meer bekend, bijvoorbeeld inhoudsopgave?

    Is al bekend waar de volgende delen over gaan en wanneer die in de planning staan?

  6. #6
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dagger Bekijk bericht
    Waarom wordt dit boek niet genoemd op hun websites?
    Geduld is een schone zaak Dagger.
    Het duurt nog zo'n 7-8 maanden voordat het boek uitkomt, als het geen vertraging oploopt, dus waarom nu al die boekhandels (bijv. bennebroek, brugzicht, hoeksteenboekhandel, boekhandelburger, fritshardeman, huizingaveendam, etc, etc.) de titel al geven voor bestelling is mij een raadsel.

    Groet Ruud en "stay safe".
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 augustus 2020 om 20:08

  7. #7

    Standaard

    Voor genoemde titel ben ik nog op zoek naar fotomateriaal.
    Voor de luchtlandingen op Ypenburg, Valkenburg en Ockenburg werden verschillende sub-typen Junkers 52 gebruikt.
    Deze konden niet allemaal landen op de velden en sommigen landden op het strand bij Katwijk en de Rijksweg A13.

    Mijn vraag is of iemand mij kan helpen aan foto's van Junkers 52 bij Katwijk op het strand. Indien mogelijk van de nog intacte exemplaren.
    Doel is om in de aangekondigde profile te gebruiken!

    In G-1Informatie nummer 37 (komt deze maand uit) staan de achtergronden genoemd van deze serie.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •