(opmerking: is er een manier om afbeeldingen kleiner te tonen? Dan maak ik het bericht even leesbaarder)

Hey luchtvaartfanaten! Ik ben een airline tycoon aan het maken, genaamd The Airline Project. Ik dacht dat jullie misschien geinteresseerd zouden kunnen zijn.

Het is al even geleden dat er een goede offline airline tycoon is uitgebracht voor pc. Daar zou ik graag verandering in brengen.
In 3 dagen lanceren we een Kickstarter om de ontwikkeling te financieren. Elk klein beetje helpt, zelfs al is het maar gewoon delen met andere communities.



Je kan je hier aanmelden voor een notificatie voor de Kickstarter launch: https://www.kickstarter.com/projects...oject-next-gen

Naam: eLu7RCe.jpg
Bekeken: 309
Grootte: 293,9 KB

The Airline Project zal alle standaard functies hebben die je verwacht van een airline tycoon: je kan vliegtuigen kopen of leasen (we hebben 967 modellen),
je kan de cabine aanpassen aan je noden, de juiste motoren kiezen en uitbreidingen selecteren zoals winglets. Daarna kan je de routes opstellen tussen meer dan 4000 verschillende luchthavens. Je kiest ook hoe de service en entertainment aan boord er uitziet. Ondertussen moet je wel opletten dat je je personeel tevreden houdt om stakingen te vermijden. Zoals ik dus al zei, alle standaard features zitten er in.



Naast deze standaard features hebben we natuurlijk ook een heleboel innoverende features:


  • Je kan het spel starten vanaf 1920. De geschiedenis van de luchtvaart en de wereld in dit spel is zeer gedetailleerd. We doen ons best om je volledig onder te dompelen in het tijdperk waarin je je bevindt. Je zal de correcte vliegers vinden voor de tijdsgeest, de vraag naar tickets komt overeen, de relaties tussen landen veranderen doorheen de tijd en zo voort. Je zal je strategie moeten aanpassen door oorlogen dekolonisatie en de val van het Ijzeren Gordijn.
  • We hebben een accuraat economisch model, getest op vele echte routes en scenarios. Daarnaast zijn de passagiers slim in hoe ze kiezen tussen vluchten, gebaseerd op prijs, reputatie, vertrek en aankomsttijden, direct vs connecting, ... Dit laat je toe om vele verschillende strategieën te testen met verschillende effecten.
  • We hebben een innovatieve manier van opstellen voor je vluchtschemas: je kan je uurrooster opstellen tot op de minuut met een handige drag 'n drop systeem, maar je kan er ook voor kiezen om de AI je te laten helpen. Je kan de AI volledig uitschakelen, suggesties laten maken of het zelfs helemaal alleen het vluchtschema laten opstellen gebaseerd op slechts enkele inputs zoals frequentie en departure/arrival banks (hebben we hier een Nederlands woord voor?).
  • Je kan de Sandbox mode volledig afstellen op jouw noden: jij kiest met welke regels en wetten je speelt. Je kan bijvoorbeeld kiezen om te spelen met nachtrestricties, geluidsrestricties, the 5 freedoms of the air, ...


Ik heb nog enkele afbeeldingen voor jullie:

De wereld verandert doorheen de tijd:


De luchthavens op Hawaii in 1985: (je ziet hier bijvoorbeeld een waterlandingsbaan: de driehoek, en de rest zijn verharde landingsbanen)



De tooltip voor de luchthaven (Rome Ciampino):


Hier zijn nog enkele nuttige links om op de hoogte te blijven van de ontwikkeling van het spel:




Je kan ook reeds onze vorige versie spelen, TAPv2. De download is beschikbaar op itch.io. Deze versie heeft inderdaad enkele bugs en ziet er niet zo goed uit als wat ik hierboven toon. Beschouw het als ons prototype. In een vorig leven was dit spel slechts een hobby project. Met de Kickstarter zou ik graag het spel op het niveau brengen van commerciële games. Voor de nieuwe versie zijn we begonnen vanaf nul, en we nemen mee wat we geleerd hebben uit TAPv2.

Ga gerust je gang, en stel maar wat vragen of laat maar horen als je graag een bepaalde feature wil zien in het spel.