Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Geluiden engine start-up Antonov AN-2

  1. #1
    Geregistreerd
    8 oktober 2020
    Berichten
    2

    Standaard Geluiden engine start-up Antonov AN-2

    Sinds kort ben ik helemaal fan van de Antonov AN-2, vooral door zijn herkenbare geluiden bij het opstarten van de motor, maar juist dat snap ik niet helemaal.

    Wie kan mij (aan de hand van onderstaande video) uitleggen wat die geluiden zijn die ik hoor bij het opstarten van de motor? Eerst hoor je een lange brom (is hij dan lucht aan het aanzuigen ofzo) en vervolgens hoor je een geluid alsof tandwielen tegen elkaar schrapen. Tot slot hoor je de pistons pruttelen. Allemaal magnifieke geluiden maar ik begrijp de opstartprocedure van zo'n stermotor niet goed. Wie kan mij dit uitleggen?

    https://www.youtube.com/watch?v=Tli5...l=TomiAviation

    Alvast dank.

    Groet,
    Bram

  2. #2

    Standaard

    Dag Bram,
    In het daaropvolgend filmpje wordt het nog duidelijker. Een AN 2 heeft een vliegwielstartsysteem. Je ziet hem met zijn rechterhand een T-handel uittrekken. Door dat uit te trekken wordt het vliegwiel op gang gebracht tot een bepaald toerental. Als dat toerental bereikt is zegt een 2e man op de achtergrond dat dat zo is. Dan drukt hij die knop in en wordt de energie van het vliegwiel op de krukas losgelaten en draaid de propellor. Dan vliegensvlug doet de piloot een paar handelingen, namelijk ontsteling bijzetten en benzinekraan open. Een goed afgestelde motor zal vrijwel altijd meteen aanslaan. Rob de Man kan je alle details geven.
    Groeten, PST

  3. #3
    Geregistreerd
    8 oktober 2020
    Berichten
    2

    Standaard

    Bedankt voor de reactie. Naar welke video refereer je precies? Ik krijg geloof ik een andere video te zien dan welke jij bedoelt. Wellicht dat je de URL kunt delen?
    Ik hoor het graag.

    Groet,
    Bram

  4. #4

    Standaard

    Dag Bram,
    How to fly an Antonov AN2 ~ Scenic flight with an Antonov AN2 in the cockpit, https://www.youtube.com/watch?v=xjDib-eIR0E


Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •