Dag Hans,
Er is inderdaad wel het nodige veranderd in het museum... Het oorlogsdeel is bv. in de winter van 2017/2018 totaal aangepast... We hebben daar alles uitgehaald en opnieuw, met een heel andere opzet, weer opgebouwd en ingericht: Dat zul je niet meer herkennen, mocht je nog weten hoe het eruit zag :-)
We hebben het 'oorlogsdeel' onderverdeeld in 5 vaste thema's: Texel in de 2e Wereldoorlog, de luchtoorlog op en rond Texel, de Atlantikwall op Texel, de Georgische Opstand, de bevrijding en de nasleep van de oorlog op Texel. Ook is het museum inmiddels in het bezit van de grote bunker tegenover het vliegveld waar d.m.v. een speciale techniek het verhaal over de Georgische Opstand in en rondom het vliegveld wordt verteld.
Verder is in de loop van de tijd ook het luchtvaartdeel aangepast den ook daar is het behoorljk wat veranderd!
OK, neem als je op Texel komt zeker even contact met me op want ik wil je met alle plezier even rondleiden in het museum...

En ja, het monument van De Mok is van een Beaufighter (NE746); Als je in mijn database bij "Crash Area" even "West Frisian Islands" selecteerd en bij Crash Location Texel invult dan zie je vanzelf alle crashes op Texel als je op de knop "Crash Map" klikt!
Let er wel op dat de crash locatie soms niet de locatie van het monument is omdat deze daar niet geplaats kon worden :-)
Het toestel bij De Krim is de Stirling LK200; we hebben daar aardig wat materiaal over in het museum!

Gr. Jan