Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: ML/KNIL leerlingen bij 6 SFTS van de RAAF maart-april 1942

  1. #1

    Standaard ML/KNIL leerlingen bij 6 SFTS van de RAAF maart-april 1942

    Ik ben al een tijdje bezig met een nieuw research paper over de evacuatie van de ML/KNIL en MLD vliegscholen naar Australië en de voortzetting van een gedeelte van de opleidingen aldaar bij 1 EFTS in Parafield en 6 SFTS te Mallala.
    Wat voor een opleiding en door wie nog werd gevolgd bij 1 EFTS is aardig te reconstrueren, maar wie er bij 6 SFTS nog op de Anson of op de Wirraway is gelest voor op 15 april 1942 iedereen weer inpakte voor de reis naar de Verenigde Staten is (voor mij) grotendeels een zwart gat.
    Weet iemand soms hoeveel leerlingen nog bij 6 SFTS daadwerkelijk in opleiding zijn genomen? (een deel van de) namen van leerlingen die Anson of Wirraway vlogen?

    Alle hulp is weer welkom,
    Peter Boer

  2. #2

    Standaard

    Ik vorder inmiddels aardig met mijn paper, dank aan iedereen die gegevens mailde en stuurde. Wat ik nog niet kan vinden is illustratie materiaal. Kan iemand mij helpen aan foto's van ML/KNIL en MLD leerlingen of personeel van de Vliegschool staf bij 1 EFTS en 6 SFTS RAAF? Bijv. de foto's in het boek van Otto Ward, De ML/KNIL in de jaren 1942-1945, links van p. 5 en rechts van p. 72 (die zouden in het beeldarchief NIMH behoren te zitten maar ik kan ze onmogelijk terugvinden).

    Vast weer bedankt voor jullie hulp,
    Peter Boer

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •