Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Raden Iswahjoedi Wirjomihardjo

  1. #1

    Standaard Raden Iswahjoedi Wirjomihardjo

    Ik heb ook nog een probleem met de overgebleven namenlijstjes van leerling vliegers in Australië in maart-april 1942. Op twee verschillende komt de naam voor van Sergeant leerling vlieger Raden Iswajoedi, een leerling die werd geronseld voor Intelligence werk voor de NEFIS. Maar hij wordt zowel genoemd als afkomstig van de groep leerling vliegers te Mallala als van leerling vliegers te Melbourne. En nog erger, hij staat de ene keer bij de MLD en de andere keer bij de ML/KNIL.
    Is er wellicht een MLD kenner die uitsluitsel kan geven of hij wellicht toch bij de MLD hoorde?

    Bedankt,
    Peter Boer

  2. #2

    Standaard

    Dag Peter,
    Gezocht bij 321, MLD Australië en Ceylon 1942 - 10-1944.
    Resultaat dat er 1x de naam Raden in voorkomt, maar geen Iswajoedie en Wirjomihardo.
    Ik besef wel dat ik niet alle personeelsleden van de NEFIS op mijn lijst heb staan; zoals bijvoorbeeld J.A.J.M. van der Meulen terwijl ik voor 100% weet dat hij piloot op een Catalina.
    PST

  3. #3

    Standaard

    Hartelijk dank voor het zoekwerk Prudent!
    Peter

  4. #4

    Standaard

    Ik zat ook even te Googlelen. Volgens dit vertaald artikel , was het een KNIL-ML lid .
    Ook interessant vond ik het , dat hij niet door de Japanners is geëxecuteerd , zoals beschreven door De Jonge bladzijde 184. http://loe.niod.knaw.nl/grijswaarden...e-helft_zw.pdf
    Hij overleed pas in 1947

    https://translate.google.com/transla...search&pto=aue

  5. #5

    Standaard

    dubbel gepost

  6. #6

    Standaard

    Bedankt Eric, toch weer een interessant stukje info. Vond ook al ergens dat er in Indonesia een vliegbasis naar hem is genoemd.

    Peter Boer

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •