Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Pby-5a catalina 16-218, een icoon uit het verleden, een symbool voor de toekomst

  1. #1

    Standaard Pby-5a catalina 16-218, een icoon uit het verleden, een symbool voor de toekomst

    De Y 83, later de 16-218 was een legendarisch toestel. Na ingebruik genomen te zijn op de Amerikaanse marinebasis Corpus Christy, werd het toestel overgevlogen naar China Bay en in gebruik genomen bij Squadron 321. De Catalina heeft geopereerd in Ceylon, Kenia, Zuid Afrika, Aden, India, Somalië, Pakistan, Cocos-eilanden, voormalig Nederlands Oost-Indië, Indonesië, Nederlands Nieuw Guinea en Nederland. Het was bijna 15 jaar in gebruik geweest bij onze Marineluchtvaartdienst. Dit was de hoofdreden om onze Catalina met Bureau Air Number 2459 de registratie 16-218 te geven. Op 15 november 2016 werd de “Grand Old Lady” 75 jaar. De reden om dit boekwerkje uit te geven. Hierin staan de wetenswaardigheden van de Y 83/16-218 en de activiteiten van de PH-PBY.
    De afmetingen zijn: 17 x 24cm. Soft cover, full colour uitvoering en telt 68 pagina’s
    Door medewerking van sponsors ben ik in staat dit u voor sterk gereduceerde prijs te verstrekken. Dit bedrag is inclusief verzending en verpakking.
    U kunt het boek verkrijgen door € 6,65 over te maken op RABO-rekening van:
    Stichting Neptune Association te Oegstgeest
    IBAN: NL67RABO0331722747
    Onder vermelding van Uw postadres.

    Voor informatie en/of opmerkingen;
    prudentstaal@hotmail.com
    Naam: ICOON 16-218.jpg
Bekeken: 290
Grootte: 417,9 KB

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Bedankt voor dit aanbod Prudent.
    Meteen het geld overgemaakt.

    Met vriendelijke groet en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af,
    Ruud.

  3. #3

    Standaard

    Interessant, dus onmiddellijk besteld!

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Het is aangekomen. Door Prudent verzonden op 13 maart, aangekomen 25 maart.
    Is i.p.v. aan mijn adres geleverd door de sorteermachine weer richting Prudent gestuurd.
    Ik had kortelings iets vergelijkbaars. Bij het verzenden van een envelop werd mij in de winkel verteld het verzendadres niet op de (linker)voorzijde te schrijven.
    De sorteermachine raakt in de war en zend de envelop (soms) terug richting zender. Het moet dus op de achterzijde wil je geen probleem oproepen.

    Ik ben er zeer verguld mee Prudent, mijn dank voor deze geste. Een mooi initiatief is ook het "Smoelenboek" van de vrijwilligers.

    Naam: Prudent env..jpeg
Bekeken: 188
Grootte: 98,9 KB
    Naam: Prudent vz. kopie.jpg
Bekeken: 202
Grootte: 346,3 KB Naam: Prudent az. kopie.jpg
Bekeken: 202
Grootte: 90,2 KB

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •