Mijn boekje is uit!

Met prachtige foto's van Prudent en van Ruud, en geweldige foto's uit Noorwegen gevonden dankzij Mathieu, en natuurlijk ook met informatie onder meer ingewonnen op dit forum. Dank jullie wel allemaal.

https://www.bol.com/nl/f/arado-ar-19...0000130738692/

Overigens niet met heel veel nieuwe informatie over de door Fokker gebouwde Ar 196's, want dat was pas laat in de oorlog en er is niet zoveel bekend over het gebruik ervan. Het zou me niet verbazen als een deel van de Fokker-productie aan Roemenië is geleverd en nagelnieuw door de Russen is buitgemaakt, en wellicht door de Russische grenswacht/kustwacht gebruikt. Maar daar is geen bewijs voor.

Het is geen koffietafelboek, ik zou willen dat de foto's groter waren afgedrukt. Maar wel een gedegen tekst over dit kistje denk ik. De ontwikkelingsgeschiedenis is volgens mij nog nooit correct beschreven. Het gaat echter voornamelijk over het gebruik vanaf schepen van de Kriegsmarine over de hele wereld, waaronder de als koopvaarders vermomde 'hulpkruisers', maar numeriek belangrijker als kustverkenner en halve jager vanaf de kusten van Europa, ook vanaf Schellingwoude, maar in het bijzonder boven de Golf van Biskaje en in de Egeïsche Zee.

Peter