Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Schuurvondst, circa 20 jaar geleden

  1. Standaard

    Ik ben blij met deze deskundige reacties. Misschien is er een relatie met de DC-2 die nu in Nieuw Vennep staat. De romp daarvan kwam ooit met de Zuiderkruis vanuit Australië naar Nederland. Lag daarna op Schiphol-Oost, daarna in de T2 hanger op Lelystad, daarna op de vliegbasis Eindhoven en sinds staat sinds een jaar of twee in Nieuw Vennep. Zie de bijgaande foto. Maar de rest van de onderdelen kan een ander traject hebben gevolgd. Dit alles is een hypothese en geen feit. De puzzel is nog niet opgelost, maar jullie leverden wel puzzelstukjes. Dank daarvoor!
    Gerben
    Naam: PK-AFK' NieuwVennep20210305_18056_Foto_GJTORNIJ.jpg
Bekeken: 264
Grootte: 508,2 KB

  2. #12

    Standaard

    Gerben, als die onderdelen iets van doen zouden hebben met het toestel dat nu in Nieuw Vennep staat dan zouden er bij de DDA misschien nog mensen zijn die er meer van afweten.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #13

    Standaard

    Ik weet het niet zeker, maar er staat me iets bij, dat toen in de jaren 80, de (gecamoufleerde) DC-2 door de marine van Australië naar Nederland werd vervoerd, er ook een aantal onderdelen van een andere DC-2 mee gingen.

    Hans

  4. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchplanes Bekijk bericht
    Ik weet het niet zeker, maar er staat me iets bij, dat toen in de jaren 80, de (gecamoufleerde) DC-2 door de marine van Australië naar Nederland werd vervoerd, er ook een aantal onderdelen van een andere DC-2 mee gingen.

    Hans
    Klopt Hans!

    De onderdelen zijn van twee toestellen afkomstig, zo bleek in Nieuw Vennep bij het monteren van alle beschikbare onderdelen.

    @ allen:
    Ik heb ondertussen de bevestiging gehad dat het gaat om onderdelen van de DC-2 die in 1988 met de Zuiderkruis naar Nederland kwam. De romp ging in opslag bij de DDA maar de andere onderdelen werden opgeslagen bij een lid van de DDA. Het exacte adres zal ik voor mij houden, maar het was in Giethoorn. Daar is nu niets meer te vinden want alles is nu in Nieuw Vennep.

    Het gaat hier dus om onderdelen van c/n 1288 (ex A30-14) en van onbekend exemplaar. Deze onderdelen bevonden zich lange tijd in Bankstown (Australië). Kort na de 'Uiver Memorial Flight' in 1984 volgde een 'gouden tip' over deze DC-2. In 1987 werd het toestel door de DDA aangekocht. De onderdelen kwamen op 19 december 1988 aan in de marinehaven in Den Helder en verdwenen daarna in opslag. Hoewel op verschillende locaties, heeft de opslag meer dan dertig jaar geduurd. Het Nederlands Transport Museum is de eerste locatie waar het toestel voor het publiek te zien is. Althans, binnenkort weer naar ik hoop. Zie:
    https://nederlandstransportmuseum.nl...knil-geen-klm/

    Dank aan iedereen voor het helpen oplossen van de puzzel!

    Groet van
    Gerben Tornij

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •