Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Twee nieuwe draadjes

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Twee nieuwe draadjes

    Hallo allen.

    Ik denk erover om nog twee draadjes op deze site te starten, nl. "Foto's van naoorlogse KLu/MLD crashes, noodlandingen, etc., die ook nog thuis lagen" en een tweede als "Foto's van de vooroorlogse MLD die ook nog thuis lagen".

    Zijn er op deze site personen die als onderdeel van hun luchtvaarthobby zich ook bezig houden met crashes, noodlandingen, etc. van de KLu/MLD en wat kunnen bijdragen in oplossingen van geplaatste foto's?
    Op vooroorlogse MLD toestellen zal denk ik eerder commentaar komen maar crashes/noodlandingen etc. ligt wat buiten het zicht van de doorsnee liefhebber.

    Omdat ik reeds op 9 andere langlopende draadjes op deze site actief ben heb ik weinig en vaak geen tijd om na te lopen of ik meer van het onderwerp op de foto's te weten kan komen via de boeken van Coen van den Heuvel, de site van Herman Dekker of andere bronnen. Het zou dus helpen indien ik daarbij ondersteund kan worden. Alleen een regeltje van mij omtrent het toestel is vrij saai indien er geen respons komt v.w.b. plaats, oorzaak, etc.
    In mijn verzameling heb ik zo'n 70 "mishaps" van de naoorlogse KLu/MLD.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 6 augustus 2021 om 21:41

  2. #2
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Vorig jaar startte ik dit draadje: "Foto's vooroorlogse MLD". Als ik het goed begrijp wil jij het nieuwe draadje wijden aan foto's die nog (bij jou) thuislagen en dan met name crashes. Correct?
    Als amateur wil ik best bijdragen aan enig onderzoek naar vooroorlogse gebeurtenissen. B.v. in Delpher" staat een schat aan info en zo kwam ik ook achter de Thunderjet crash die ik ooit aanschouwde in de vijftiger jaren.

    Adri

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Adri.

    Niet helemaal correct. Het zijn twee aparte draadjes.
    De jouwe was ik vergeten en ik heb even gekeken. Het was meer een familiedraadje denk ik. Het is al een tijd niet meer aangevuld.
    Mijn draadjes wil ik beginnen omdat er thuis nog zoveel materiaal ligt dat ik kan delen hoewel met 11 draadjes bezig zijn veel is maar ik kan switchen tussen die 11 wat plaatsingen betreft.
    Heb jij een bezwaar tegen een nieuw vooroorlogs MLD draadje? Zonder nieuwe wordt jouw familiegebeuren wel heel erg ondergesneeuwd. Laat het even weten a.u.b.
    De eerdere tekst was vooral om hulp te vragen voor het crash/noodlanding draadje.

    Aanvulling: Ik zag dat ik in mijn eerste tekst vergeten was het woord naoorlogs te vermelden bij KLu/MLD crashes/noodlandingen etc. Dat is nu wel het geval.

    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 6 augustus 2021 om 17:05

  4. #4
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik denk dat ik alleen zou kunnen helpen bij spul vanaf ca. 1980 en later...

  5. #5
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Ruud, ik heb er geen enkel bezwaar tegen als mijn familie ondersneeuwt, maar als jij een eigen vooroorlogs MLD draadje start vind ik dat ook prima.

    Adri

  6. #6

    Standaard

    Dag Ruud,
    Ik wil best wel assisteren met beide draadjes. Misschien is het wel handig om van te voren een plan te maken hoe we dit op dit forum gaan presenteren.
    Doe mij een pbtje of bel mij eens.
    Groeten PST

  7. #7
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    @ Adri.
    Fijn dat ik je familie mag ondersneeuwen maar ik zie er toch vanaf. Dat moet een familiedraadje blijven vind ik.
    Dus ik ga dat vooroorlogse MLD draadje binnenkort openen.

    @ Bert.
    Het blijkt dat wat ik heb aan crashes op twee na alles van voor 1980 is. Zelfs niet één van een Starfighter en slechts één van een F-16. Wel van de eerste generatie straaljagers zoals Meteors, Hunters, Sabres en Thunderstreaks alsmede van een paar prop-toestellen.
    Het draadje wordt een samenwerking tussen Prudent en mijzelf waarbij Prudent het grootste deel van de tekst voor zijn rekening neemt maar we zoeken wel beiden (ik minder) of we data en teksten bij de crashes kunnen vinden, dat zal waarschijnlijk lang niet bij iedere foto lukken. Gelukkig heeft Prudent contacten.
    Ik ben afgelopen weekend met de eerste scans begonnen.

    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 16 augustus 2021 om 22:28

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •