Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Spitfire PL258

  1. #1

    Standaard Spitfire PL258

    Weet iemands iets over de Spitfire PL258 ? De resten van deze Spitfire schijnt in 2018 gekocht te zijn door Noren in Nederland. De Noren willen dit toestel luchtwaardig restaureren.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    De restauratie wordt uitgevoerd door TARC (The Aircraft Restauration Company) op Duxford, dus John Romain zal wel zorgen dat het goed komt. Hieronder 2 linkjes naar Noors nieuws over deze Spit.

    Spitfire PL258 press release – Norwegian Spitfire Foundation


    NSF Talks - NSF Talks - Lars Ness | RSS Podcasting

  3. #3

    Standaard

    Dank je Bert, die eerste had ik al gevonden. Maar ik ben benieuwd wanneer het toestel gevonden is en wat ervan over was. Zijn daar foto's van?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #4
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Dank je Bert, die eerste had ik al gevonden. Maar ik ben benieuwd wanneer het toestel gevonden is en wat ervan over was. Zijn daar foto's van?
    Toestel maakte met de piloot een buiklanding.

    Tubantia : Noren op zoek naar oorlogshistorie vinden restant Spitfire op Reutums erf

    Uit het artikel :
    Er wordt gewezen naar de overkant. Daar blijkt geen familie Weiden te wonen, iets verder aan de Boerkampsmorsweg wel. Hier ontvangt Alphons Weiden (72) de Noren hartelijk. "Die Spitfire? Ja hoor, die hebben mijn vader en broers weggesleept, dat klopt. Of ik daar nog wat van heb? Jazeker, het staartwiel, kom maar binnen."

    Ik neem aan dat de twee Noren het staartwiel gekocht hebben en daaromheen nu een Spitfire laten bouwen.................

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Ik neem aan dat de twee Noren het staartwiel gekocht hebben en daaromheen nu een Spitfire laten bouwen.................
    En dat staartwiel mogen ze vast niet gebruiken op een luchtwaardige Spitfire!
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6

    Standaard

    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    www.spitfireaa810.co.uk :

    When the aircraft was recovered in July 2018, some 70% of the aircraft remained intact either at the wreck site or in the immediate local area, making this one of the most substantial recoveries in recent decades.



  8. #8

    Standaard

    En dat melden ze met droge ogen! Ik kan dat een ieder geval niet helemaal serieus nemen.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #9
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    En dat melden ze met droge ogen! Ik kan dat een ieder geval niet helemaal serieus nemen.
    Het erge is dat de Britse luchtvaart autoriteiten zelf ook hebben gezien dat het helemaal uit de hand loopt, zie volgende publicatie : Ex-Military Aircraft Design, restoration and continuing airworthiness approval CAP 1640

    Zie bladzijde 23 : Inspection of the project: There is no set threshold minimum for the amount of original material needed for the aircraft to be considered genuine, but there must be something recognisable and tangible as the start material. To ascertain whether or not sufficient material exists, the aircraft will need to be inspected. It should be anticipated that as a minimum, primary structure is available – generally, although not exclusively, from the fuselage – to establish a viable start point.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Het erge is dat de Britse luchtvaart autoriteiten zelf ook hebben gezien dat het helemaal uit de hand loopt, .
    Ik vind dat helemaal niet erg, erger mij eigenlijk wel een beetje aan mensen die pochen dat ze een originele Spitfire hebben met wel zoveel operationele vluchten terwijl 99,99% nieuw is.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •