Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: De Havilland DH-9 ML-KNIL replica

  1. #1

    Standaard De Havilland DH-9 ML-KNIL replica

    Hallo,

    Ik kwam vandaag een aantal oude Spinners van het MLM tegen op internet en vond een artikel over een replica project van een DH-9. In het artikel wordt gesproken over waarom dit toestel gekozen is en hoe ze de bouw aan willen pakken. De bouw werd/wordt gedaan door vrijwilligers van het Cradle of Aviation Museum in de VS die ook de Brewster Buffalo en Curtiss P-6 gemaakt hebben. Ook wordt gemeld dat men al begonnen is met de bouw van het toestel. Het magazine dat een paar maanden later volgt gaat hier nog kort op in en noemt dat het project mooi op weg is. Hierna wordt er zover ik weet nergens meer iets gemeld over dit toestel en zover ik weet staat het ook nog niet in het huidige NMM.

    Weet iemand op dit forum misschien hoe het met dit project staat of hoe dit afgelopen is?

    Hierbij nog even een linkje naar het artikel uit 2009: https://drive.google.com/file/d/17YC...ew?usp=sharing

    Mvg,
    Daniël

  2. #2

    Standaard

    Die staat al een tijdje mooi te pronken in het Aviodrome.

    Naam: DH-9.jpg
Bekeken: 226
Grootte: 179,9 KB

  3. #3

    Standaard

    Ah oke, ik wist niet dat dit dezelfde was, al heeft de gedachte wel door mijn hoofd geschoten. Jammer dat het geen ML-KNIL HW versie geworden is, maar toch ook wel goed om te horen dat het toestel afgemaakt is en in Nederland te zien is.

    Bedankt voor uw reactie!

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •